Seminář k magisterskému projektu 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305MAGP2 | zápočet | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ jednou za 14 dní (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Seminář je zaměřen na realizaci vybraných absolventských výkonů - tj. tak zvaných magisterských projektů. Magisterský projekt si studující volí již při přípravě na příjímací zkoušky. Oblasti magisterského projektu:
kompletní producentské zajištění krátkometrážního absolventského filmu FAMU nebo kompletní vývoj celovečerního absolventského filmu FAMU;
vývoj celovečerního filmového díla, vývoj televizního projektu či formátu, realizace krátkometrážního filmového díla, online projekt apod.;
audiovizuální projekt práce s publikem (festivaly, site-specific projekty, distribuční či marketingové projekty apod.).
V průběhu dvou let magisterského studia pracuje student na vývoji magisterského projektu v rámci Semináře k magisterskému projektu 1, 2, 3. Student průběžně konzultuje se vyučujícím Semináře k magisterskému projektu. V průběhu společných setkání i individuálních konzultací jsou hledána řešení jednotlivých problémů.
Seminář poskytuje prostor pro zpětnou vazbu k osobní prezentaci a přípravu propagačních materiálů pro vývoj projektu, harmonogramu i finančnímu plánu. Studentstvo trénuje prezentace projektů a realizuje jednotlivé kroky příprav a realizace projektu. Konkrétním cílem druhého semestru je připravit a provést studentstvo účastí v Soutěži magisterských projektů, která se koná na jaře každého akademického roku zpravidla v rámci industry programu FAMUFESTu. V rámci této soutěže získávají nejúspěšnější projekty pro své projekty věcnou i finanční podporu v rámci Bílé knihy Studia FAMU a případně i dalších partnerů. Studentstvo prohlubuje dovednost krátké prezentace a získává cennou zpětnou vazbu od odborné poroty, pedagogů i spolužáků. Součástí výuky jsou také externí hosté, kteří přinášejí aktuální poznatky z audiovizuálního průmyslu s ohledem na potřeby magisterských projektů.
OSNOVA PŘEDMĚTU
● Zaměření na písemnou a osobní prezentaci projektu
● Příprava na Soutěž magisterských projektů KP
● Realizace pitchingu na Soutěži magisterských projektů
● Společné zhodnocení prezentací a průběhu Soutěže
● Konzultace a zpětná vazba k dalším fund-rizingovým aktivitám studujících
Pro ukončení předmětu a na základě probrané látky odevzdává studující dílčí úkoly skládající se z práce na vývoji magisterského projektu a jednotlivé kroky obhajuje. Práce musí obsahovat:
● prezentace projektu (vizuální i osobní)
● aktualizovaný rozpočet a finanční plán projektu.
● detailní plán realizace samotného projektu
● případné další části dle aktuálního zadání vedoucí semináře
Výsledky učení
Cílem předmětu je předat studentstvu dostatečné znalosti, dovednosti a kompetence k práci na vlastním absolventském výkonu (magisterském projektu).
Absolvent předmětu umí odborně prezentovat projekt (pitching). Je schopen sestavit rozpočet, finanční plán a plán realizace projektu.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
ARONSON, Linda, 1950: Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze 2014. ISBN 978-80-7331-314-2
KURZ, Sybille, Pitch it! Praha: Akademie múzických umění 2013. ISBN: 9788073312848
VOGLER, Christopher, Scenáristova cesta; Praha: Akademie múzických umění (AMU) 2023. ISBN: 978-80-7331-623-5
SCOTT, Kim: Férová práce. Brno: Jan Melvil Publishing v Brně 2023. ISBN 978-80-7555-185-6.
Výroční přehledy Evropské audiovizuální observatoře (např.: https://rm.coe.int/key-trends-2025-en/1680b4e91d)
Webové stránky:
Státní fond audiovize: https://fondkinematografie.cz/
Krátkodobá koncepce SFA: https://www.fondkinematografie.cz/data/download/2025/09/KK-HARMONOGRAM-2026-online.pdf
Koncepce rozvoje audiovize SFA: https://www.fondkinematografie.cz/data/download/2025/09/WEB-KRA.pdf
České filmové centrum https://www.filmcenter.cz/
Česká kancelář KKE- Media https://www.mediadeskcz.eu/
Asociace producentů v audiovizi https://asociaceproducentu.cz/
Česká filmové komise https://filmcommission.cz/
Oborové podcasty Pitch, PÍÁRKO, Výtah apod. (vybrané díly dle aktuální nabídky)
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka 75 %, průběžné konzultace a odevzdání dílčí práce vývoje magisterského projektu.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje