Seminář k magisterskému projektu 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MAGP2 zápočet 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ jednou za 14 dní (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Seminář je zaměřen na realizaci vybraných absolventských výkonů - tj. tak zvaných magisterských projektů. Magisterský projekt si studující volí již při přípravě na příjímací zkoušky. Oblasti magisterského projektu:

kompletní producentské zajištění krátkometrážního absolventského filmu FAMU nebo kompletní vývoj celovečerního absolventského filmu FAMU;

vývoj celovečerního filmového díla, vývoj televizního projektu či formátu, realizace krátkometrážního filmového díla, online projekt apod.;

audiovizuální projekt práce s publikem (festivaly, site-specific projekty, distribuční či marketingové projekty apod.).

V průběhu dvou let magisterského studia pracuje student na vývoji magisterského projektu v rámci Semináře k magisterskému projektu 1, 2, 3. Student průběžně konzultuje se vyučujícím Semináře k magisterskému projektu. V průběhu společných setkání i individuálních konzultací jsou hledána řešení jednotlivých problémů.

Seminář poskytuje prostor pro zpětnou vazbu k osobní prezentaci a přípravu propagačních materiálů pro vývoj projektu, harmonogramu i finančnímu plánu. Studentstvo trénuje prezentace projektů a realizuje jednotlivé kroky příprav a realizace projektu. Konkrétním cílem druhého semestru je připravit a provést studentstvo účastí v Soutěži magisterských projektů, která se koná na jaře každého akademického roku zpravidla v rámci industry programu FAMUFESTu. V rámci této soutěže získávají nejúspěšnější projekty pro své projekty věcnou i finanční podporu v rámci Bílé knihy Studia FAMU a případně i dalších partnerů. Studentstvo prohlubuje dovednost krátké prezentace a získává cennou zpětnou vazbu od odborné poroty, pedagogů i spolužáků. Součástí výuky jsou také externí hosté, kteří přinášejí aktuální poznatky z audiovizuálního průmyslu s ohledem na potřeby magisterských projektů.

OSNOVA PŘEDMĚTU

● Zaměření na písemnou a osobní prezentaci projektu

● Příprava na Soutěž magisterských projektů KP

● Realizace pitchingu na Soutěži magisterských projektů

● Společné zhodnocení prezentací a průběhu Soutěže

● Konzultace a zpětná vazba k dalším fund-rizingovým aktivitám studujících

Pro ukončení předmětu a na základě probrané látky odevzdává studující dílčí úkoly skládající se z práce na vývoji magisterského projektu a jednotlivé kroky obhajuje. Práce musí obsahovat:

● prezentace projektu (vizuální i osobní)

● aktualizovaný rozpočet a finanční plán projektu.

● detailní plán realizace samotného projektu

● případné další části dle aktuálního zadání vedoucí semináře

Výsledky učení

Cílem předmětu je předat studentstvu dostatečné znalosti, dovednosti a kompetence k práci na vlastním absolventském výkonu (magisterském projektu).

Absolvent předmětu umí odborně prezentovat projekt (pitching). Je schopen sestavit rozpočet, finanční plán a plán realizace projektu.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

ARONSON, Linda, 1950: Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze 2014. ISBN 978-80-7331-314-2

KURZ, Sybille, Pitch it! Praha: Akademie múzických umění 2013. ISBN: 9788073312848

VOGLER, Christopher, Scenáristova cesta; Praha: Akademie múzických umění (AMU) 2023. ISBN: 978-80-7331-623-5

SCOTT, Kim: Férová práce. Brno: Jan Melvil Publishing v Brně 2023. ISBN 978-80-7555-185-6.

Výroční přehledy Evropské audiovizuální observatoře (např.: https://rm.coe.int/key-trends-2025-en/1680b4e91d)

Webové stránky:

Státní fond audiovize: https://fondkinematografie.cz/

Krátkodobá koncepce SFA: https://www.fondkinematografie.cz/data/download/2025/09/KK-HARMONOGRAM-2026-online.pdf

Koncepce rozvoje audiovize SFA: https://www.fondkinematografie.cz/data/download/2025/09/WEB-KRA.pdf

České filmové centrum https://www.filmcenter.cz/

Česká kancelář KKE- Media https://www.mediadeskcz.eu/

Asociace producentů v audiovizi https://asociaceproducentu.cz/

Česká filmové komise https://filmcommission.cz/

Oborové podcasty Pitch, PÍÁRKO, Výtah apod. (vybrané díly dle aktuální nabídky)

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka 75 %, průběžné konzultace a odevzdání dílčí práce vývoje magisterského projektu.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů