Mediální management 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MDMN1 zápočet 2 3 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 37 až 47 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

OSNOVA

  1. Úvod do předmětu, jaké jsou možnosti podnikání v médiích.
  2. Základní rozdíly mezi médii veřejné služby a komerčními
  3. Přehled zákonů potřebných pro vedoucí pracovníky v médiích
  4. Způsoby financování jednotlivých médií
  5. Možnosti a odlišnosti prodeje reklamní plochy
  6. Další možnosti získávání potřebných financí
  7. Možnosti, které přinesla digitalizace, změny z DVB T na DVB T2. Proč se nedaří digitalizovat rádia.
  8. Nová média. Odlišnosti v produkci pro klasické TV a TV typu Stream.
  9. Výběr tématu, scénáře, týmu v souvislosti se stopáží vhodné pro internetové platformy.
  10. Řízení bez znalostí relevantních výzkumů není možné. Výzkumy sledovanosti – denní výsledky, afinity, ATS...
  11. Výzkumy čtenosti printů a jejich internetových platforem.
  12. Radioprojekt – poslechovost rádií. Trendy, podcasty. Problematičnost CATI.
  13. Nepřítomnost jednotné měny výzkumu u internetu – důsledky, snaha SPIR
  14. Crossmediální měření. Proč se stále nedaří, má budoucnost?

Úvodem každé hodiny budou studující vyzváni/y k prezentaci připraveného přehledu aktualit z oboru.

Pozváni budou i významní hosté z oboru – např. ředitel/obchodní ředitel mediální agentury, ředitelé jednotlivých typů médií, pracovníci z výzkumných agentur.

Výsledky učení

Studenti získají znalosti v oblasti mediálního managementu a prohloubí své znalosti v oblasti českých médií.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.

BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0553-3.

JOHNSON, Derek, ed; KOMPARE, Derek, ed a SANTO, Avi, ed. Making media work: cultures of management in the entertainment industries. New York: New York University Press, 2014. ISBN 978-0-8147-6099-4.

KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3608-2.

O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno, Praha: Barrister & Principal - Institut umění - Divadelní ústav, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.

Webové stránky:

Mediář.cz

mediaguru.cz

Ato.cz

unievydavatelu.cz

radioprojekt.cz

SPIR.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Průběžná aktivita v hodinách a závěrečný pohovor. V případě docházky pod 75 % studující navíc absolvují test a odevzdají seminární práci.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů