Mediální management 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305MDMN1 | zápočet | 2 | 3 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 37 až 47 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
OSNOVA
- Úvod do předmětu, jaké jsou možnosti podnikání v médiích.
- Základní rozdíly mezi médii veřejné služby a komerčními
- Přehled zákonů potřebných pro vedoucí pracovníky v médiích
- Způsoby financování jednotlivých médií
- Možnosti a odlišnosti prodeje reklamní plochy
- Další možnosti získávání potřebných financí
- Možnosti, které přinesla digitalizace, změny z DVB T na DVB T2. Proč se nedaří digitalizovat rádia.
- Nová média. Odlišnosti v produkci pro klasické TV a TV typu Stream.
- Výběr tématu, scénáře, týmu v souvislosti se stopáží vhodné pro internetové platformy.
- Řízení bez znalostí relevantních výzkumů není možné. Výzkumy sledovanosti – denní výsledky, afinity, ATS...
- Výzkumy čtenosti printů a jejich internetových platforem.
- Radioprojekt – poslechovost rádií. Trendy, podcasty. Problematičnost CATI.
- Nepřítomnost jednotné měny výzkumu u internetu – důsledky, snaha SPIR
- Crossmediální měření. Proč se stále nedaří, má budoucnost?
Úvodem každé hodiny budou studující vyzváni/y k prezentaci připraveného přehledu aktualit z oboru.
Pozváni budou i významní hosté z oboru – např. ředitel/obchodní ředitel mediální agentury, ředitelé jednotlivých typů médií, pracovníci z výzkumných agentur.
Výsledky učení
Studenti získají znalosti v oblasti mediálního managementu a prohloubí své znalosti v oblasti českých médií.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0553-3.
JOHNSON, Derek, ed; KOMPARE, Derek, ed a SANTO, Avi, ed. Making media work: cultures of management in the entertainment industries. New York: New York University Press, 2014. ISBN 978-0-8147-6099-4.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3608-2.
O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno, Praha: Barrister & Principal - Institut umění - Divadelní ústav, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.
Webové stránky:
Mediář.cz
mediaguru.cz
Ato.cz
unievydavatelu.cz
radioprojekt.cz
SPIR.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Průběžná aktivita v hodinách a závěrečný pohovor. V případě docházky pod 75 % studující navíc absolvují test a odevzdají seminární práci.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje