Mediální management 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MDMN2 zkouška 3 3 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 59 až 74 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Navážeme na znalosti z Mediální management I., prostudujeme blíže jednotlivé typy médií jako konkrétní fungující podniky. Lidé, kteří zastávají významná místa v managementu českých médií, nás seznámí s jejich fungováním, S PŘÍSTUPEM K ŘÍZENÍ a aktuálními výzvami. poznáme i konkrétní příklady managementu dalších typů společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové

Osnova

  1. Úvod do předmětu, prohloubení pojmu „mediální management“, zopakování klíčových pojmů a poznatků předmětu mediální management 1, fungování kurzu, představení hostů
  2. televize (NOVA/PRIMA/ČT): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
  3. rádio (Impuls/Media bohemia): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
  4. veřejnoprávní vysílatel (ČT/ČRo): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
  5. Tisk, online (Mafra): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, POZICE pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
  6. online (Seznam): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
  7. distributor (české radiokomunikace, canal+): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
  8. mediální agentura (knowlimits, omd, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
  9. výzkum (ato): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
  10. nezávislý tv producent (frame100r, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy

Výsledky učení

Studující získají přehled o způsobu řízení mediálních společností s důrazem na aktuální situaci na trzích a rozdíly mezi různými typy médií a společností. poznají reálné problémy managementu konkrétních mediálních podniků a dalších společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové. Dozvědí se, kde je prostor pro spolupráci klíčových mediálních domů s producenty av obsahu a s jakými očekáváními do něj silná média vstupují.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.

JOHNSON, Derek, ed; KOMPARE, Derek, ed a SANTO, Avi, ed. Making media work: cultures of management in the entertainment industries. New York: New York University Press, 2014. ISBN 978-0-8147-6099-4.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.

BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0553-3.

KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3608-2.

O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno, Praha: Barrister & Principal - Institut umění - Divadelní ústav, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.

Webové stránky:

Meadir.cz

mediaguru.cz

unievydavatelu.cz

spir.cz

radioprojekt.cz

ato.cz

Mediasetbox.cz/data/_text/000038/od-gutenberga-k-internetu.pdf

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečný test prověřující znalosti z Mediální management I. a II. Prezentace během hodiny - studující si vybere jedno z probíraných témat, zpracuje ve formě prezentace, se kterou seznámí ostatní. Podmínkou k udělení atestu je minimálně 65% docházka.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů