Mediální management 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305MDMN2 | zkouška | 3 | 3 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 59 až 74 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Navážeme na znalosti z Mediální management I., prostudujeme blíže jednotlivé typy médií jako konkrétní fungující podniky. Lidé, kteří zastávají významná místa v managementu českých médií, nás seznámí s jejich fungováním, S PŘÍSTUPEM K ŘÍZENÍ a aktuálními výzvami. poznáme i konkrétní příklady managementu dalších typů společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové
Osnova
- Úvod do předmětu, prohloubení pojmu „mediální management“, zopakování klíčových pojmů a poznatků předmětu mediální management 1, fungování kurzu, představení hostů
- televize (NOVA/PRIMA/ČT): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
- rádio (Impuls/Media bohemia): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
- veřejnoprávní vysílatel (ČT/ČRo): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
- Tisk, online (Mafra): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, POZICE pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
- online (Seznam): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
- distributor (české radiokomunikace, canal+): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
- mediální agentura (knowlimits, omd, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
- výzkum (ato): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
- nezávislý tv producent (frame100r, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
Výsledky učení
Studující získají přehled o způsobu řízení mediálních společností s důrazem na aktuální situaci na trzích a rozdíly mezi různými typy médií a společností. poznají reálné problémy managementu konkrétních mediálních podniků a dalších společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové. Dozvědí se, kde je prostor pro spolupráci klíčových mediálních domů s producenty av obsahu a s jakými očekáváními do něj silná média vstupují.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
JOHNSON, Derek, ed; KOMPARE, Derek, ed a SANTO, Avi, ed. Making media work: cultures of management in the entertainment industries. New York: New York University Press, 2014. ISBN 978-0-8147-6099-4.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0553-3.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3608-2.
O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno, Praha: Barrister & Principal - Institut umění - Divadelní ústav, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.
Webové stránky:
Meadir.cz
mediaguru.cz
unievydavatelu.cz
spir.cz
radioprojekt.cz
ato.cz
Mediasetbox.cz/data/_text/000038/od-gutenberga-k-internetu.pdf
Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečný test prověřující znalosti z Mediální management I. a II. Prezentace během hodiny - studující si vybere jedno z probíraných témat, zpracuje ve formě prezentace, se kterou seznámí ostatní. Podmínkou k udělení atestu je minimálně 65% docházka.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje