Seminář bakalářské práce 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307SB2 | zápočet | 4 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 82 až 102 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra fotografie
Obsah
v rámci semináře student
(1) dokončí kvalifikační práci pod vedením školitele
(2) zúčastní se přípravného semináře ke státním zkouškám z dějin a teorie fotografie
Výsledky učení
vypracování bakalářské práce, příprava na státní zkoušky
Předpoklady a další požadavky
Seminář bakalářské práce 1
Literatura
doporučená literatura k bakalářské práci vychází z jejího tématu
doporučená literatura ke státním zkouškám z dějin a teorie fotografie:
Anděl, Jaroslav (ed.). Myšlení o fotografii I. Průvodce modernitou v antologii textů. Praha: NAMU, 2012.
Barthes, Roland. Světlá komora: vysvětlivka k fotografii. Bratislava: Archa 1994 a Praha: Agite/Fra, 2005.
Barthes, Roland. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004.
Batchen, Geoffrey. Obraz a diseminace. Za novou historii pro fotografii. Praha: NAMU, 2016.
Batchen, Geoffrey. Emanations: The Art of the Cameraless Photograph. DelMonico Books – Prestel, 2016.
Batchen, Geoffrey. Each Wild Idea: Writing, Photography, History. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2001.
Batchen, Geoffrey. Burning with Desire: The Conception of Photography. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 1997.
Benjamin, Walter. Dílo a jeho zdroj. Praha: ODEON 1979, s. 7–128.
Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie? Praha: Herrmann & synové, 2004.
Durden, Mark (ed.). Fifty Key Writers on Photography. London: Routledge, 2013.
Edwards, Steve. Photography: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2006.
Flusser, Vilém. Do universa technických obrazů. Praha: OSVU, 2001.
Flusser, Vilém. Moc obrazu. Výtvarné umění 3-4/1996.
Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. Praha: Hynek, 1994.
Foster, Hal a kol. Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Praha: Slovart, 2015.
Frizot, Michel a kol. A New History of Photography. Köln: Könemann, 1998.
Hannavy, John (ed.). Encyclopedia of Nineteenth-Century Photography. Vol. 1+2. New York – London: Routledge, 2008.
Krauss, Rosalind. “A Voyage on the North Sea.” Art in the Age of the Post-Medium Condition. Thames & Hudson, 2000.
Krauss, Rosalind. The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths. Cambridge – London: The MIT Press, 1986.
Manovich, Lev. Jazyk nových médií. Praha: Karolinum, 2018.
Manovich, Lev. Instagram and Contemporary Image. http://manovich.net/index.php/projects/instagram-and-contemporary-image
Mitchell, W. J. T. Teorie obrazu. Praha: Karolinum, 2016.
Nadar. Když jsem byl fotografem. Praha: NAMU, 2018.
Rosler, Martha. V ní, kolem ní a další postřehy. O dokumentární fotografii (1981); Post-dokumentaristika, post-fotografie (1999). Praha: Langhans, 2008.
Rosler, Martha. Decoys and Disruptions: Selected Writings, 1975–2001. Cambridge – London: The MIT Press, 2004.
Sekula, Allan. Photography Against the Grain. Halifax: The Press of Nova Scotia College of Art and Design, 1984.
Sontag, Susan. S bolestí druhých před očima. Praha: Paseka, 2011.
Sontag, Susan. O fotografii. Praha: Paseka, 2002.
Sturken, Marita – Lisa Cartwright. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009.
Warren, Lynne (ed.). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography. Vol. 1+2. New York – London: Routledge, 2006.
Hodnoticí metody a kritéria
pravidelná účast na seminářích, vypracování bakalářské práce
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje