Animace a grafika v počítačových hrách 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312AGPH2 zápočet 2 26 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 10 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Lucie TVAROHOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lucie TVAROHOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

Plán předmětu:

  1. Artdirection (2 hod.) – Praktický přístup k výběru výtvarného stylu. Ukázky a jejich rozbor, doporučené pracovní postupy pro klauzurní projekty.
  2. Modelování – úvod (Blender) (2 hod.) – Seznámení s rozhraním Blenderu a základními modelovacími nástroji. Úvod do 3D terminologie a cvičení základních postupů.

3. 3D modelování postavy/objektu (Blender) (2 hod.) – Modelování podle předlohy se zaměřením na optimalizovanou topologii vhodnou pro hry.

  1. Rigging 1 (Blender) (2 hod.) – Tvorba kosterního systému a ovladačů. Cvičení na sestavení funkční hierarchie kostí s použitím IK kontrolerů.
  2. Rigging 2 (Blender) (2 hod.) – Práce s váhami (weight painting) a jejich optimalizace pro herní animaci. Iterace kostry.
  3. Texturování 1 (Blender) (2 hod.) – UV mapování a příprava modelu pro texturování.
  4. Texturování 2 (Substance / 3DCoat / Ucupaint) (2 hod.) – Využití ručně malovaných i generovaných textur v kontextu PBR materiálů.
  5. Animace 1 (Blender) (2 hod.) – Úvod do 12 principů animace. Cvičení animačních nástrojů Blenderu na základním pohybu objektu.
  6. Animace 2 (Blender) (2 hod.) – Tvorba zacyklených animačních klipů a jejich organizace v projektu.
  7. Export/import animovaných assetů (Blender / Unity) (2 hod.) – Příprava assetů pro herní engine: optimalizace, pojmenování, nastavení animací, přechody, vrstvy, state machine.
  8. Materiály a osvětlení (Unity) – Typy osvětlení, budování atmosféry scény, práce s materiály dle světelných podmínek, particle systémy, animované shadery, ladění finální herní estetiky.
  9. Trailer / promo materiály (Unity a Blender) – Záznam herního videa, střih, postprodukce a export.

Výsledky učení

Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled v oblasti tvorby 3D animovaných herních assetů. Studenti se naučí orientovat v technologických postupech při tvorbě 3D prostředí, postav a animací a osvojí si dovednost volit vhodné nástroje pro realizaci vlastního herního projektu. Výuka zahrnuje kompletní proces přípravy grafických assetů – od koncepce přes modelování, rigging, animaci a texturování až po implementaci do herního enginu. Předmět zároveň slouží jako prostor pro konzultace vizuální stránky klauzurních projektů.

Není-li uvedeno jinak, výuku vede Lucie Tvarohová.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Doporučená literatura:

BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-421-7.

KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: NAMU, 2004. ISBN 80-7331-019-8.

COOPER, Jonathan, Video Game Animation Explained. 2021. ISBN 9780367707651.

THOMAS, Frank. The Illusion of Life. 1995. ISBN 9780786860708.

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka minimálně 65 % a odevzdání všech praktických cvičení

Poznámka

Výuka 3h/týd

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost HD-1
Učebna HD-1

(Klimentská ulice)
TVAROHOVÁ L.
17:20–18:55
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 17:20–18:55 Lucie TVAROHOVÁ Učebna HD-1
Klimentská ulice
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů