Základy programování
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312ZP | zápočet | 3 | 12 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 24 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra herního designu
Obsah
Sylabus:
- Úvod do programování: algoritmy, editory a IDE, struktura kódu, první program, debugging
- Datové typy a proměnné, základní operace, základní řízení běhu programu
- Funkce, cykly, pokročilé datové typy (pole, slovníky, hashmapy, atd.)
- Objektově orientované programování I. (třídy, metody, instance)
- Objektově orientované programování II. (dědičnost, scope, abstrakce)
- Standardní knihovna, knihovny třetích stran, namespacing a moduly
- Videoherní programování I.: Entity a komponenty (ECS)
- Videoherní programování II.: Správa stavu (state management)
- Videoherní programování III: Nahodilost, in-memory databáze, externí zdroje dat
- Závěrečný projekt: Zadání, návrh a plánování, práce na projektu
- Závěrečný projekt: Práce na projektu
- Závěrečný projekt: Prezentace
Výsledky učení
Cílem semináře je to, aby si studenti osvojili programátorské dovednosti a naučili se řešit základní programátorské problémy v jazyku C# a prostředí .NET. Rovněž se tak naučí diskutovat o technických konceptech v kontextu vývojářského týmu. Předmět je určený pro studenty bez jakékoliv předcházející zkušenosti s programováním a více než na teoretický a formální základ se soustředí na schopnost plnit praktické zadání. První část semestru je zaměřená na všeobecné principy programování. Druhá část semestru se soustředí na koncepty a postupy využívané v prostředí videoherního programování a závěrečný projekt, který studenti z části zpracují přímo na semináři a následně jej na posledním semináři prezentují.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Povinná literatura:
•Oficiální dokumentace jazyka C#: https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/
Doporučená literatura:
•NAKOV, Svetlin. Fundamentials of computer programming with C#. Sofia, Bulgaria: Svetlin Nakov & co., 2013. ISBN 978-954-400-773-7.
•NYSTROM, Robert. Game programming patterns. s.l.: genever benning, 2014. ISBN 978-0-9905829-0-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělován za docházku (max. 2 neomluvené absence), průběžnou práci v rámci cvičení a vypracování závěrečného projektu a jeho prezentaci.
Poznámka
výuka 3h/týd
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 14:00–15:35 | Andrej SÝKORA | Učebna HD-1 Klimentská ulice |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (Povinné předměty)