Současné TV formáty
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301STF | Z | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Lucia KAJÁNKOVÁ, Vojtěch MAŠEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
-Studenti získají přehled o současných formách seriálového vyprávění v tzv. quality TV, principech dramaturgie v různých seriálových formátech, vlivu podmínek producenta a vysílatele na zadání AV díla.
Forma studia
-Seminář, který kombinuje přednášku, projekci ukázek, čtení zadaných textů, vypracování a reflexi průběžně zadávaných úkolů a aktivní diskuzi.
Předpoklady a další požadavky
Znalost základních dramaturgických pojmů, zájem o současnou seriálovou produkci.
Obsah kurzu
- seriálové formáty (epizodická stavba, seriál, série, antologie, hybridní formy)
- principy adaptace v současné TV (prequely, remixy, rebooty, licencované formáty)
- dramaturgie vývoje postavy X high concept premisa, ensemble projekty, procedurální drama etc.
- práce se žánrem a stavba ‘světa’
- mikro- a makro- dramaturgické struktury (epizoda, řada, série)
- aktuální česká produkce s hostem
Doporučená nebo povinná literatura
Umberto Eco, Jak interpretovat seriály. In: Umberto Eco, Meze interpretace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2004, s. 93-111.
Aneta Zatloukalová, Specifika seriálové adaptace (od počátků až po současnost). In: Stanislava Fedorová - Alice Jedličková (eds.), Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro česko literaturu AV ČR, v. v. i. - Akropolis, 2011, s. 210-227.
Radomír D. Kokeš, Teorie seriálové fikce. Možné cesty naratologické analýzy. In: Stanislava Fedorová - Alice Jedličková (eds.), Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro česko literaturu AV ČR, v. v. i. - Akropolis, 2011, s. 228-257.
Eva Kvasničková, “Za chvíli mi začíná Ulice…” aneb Rozdílné přístupy v užití řízené a neřízené seriality. In: Stanislava Fedorová - Alice Jedličková (eds.), Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro česko literaturu AV ČR, v. v. i. - Akropolis, 2011, s. 258-283.
Radomír D. Kokeš, Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění. Akropolis, 2016.
Quality TV: Contemporary American Television and Beyond (eds. Janet McCabe a Kim Akass)
Jason Mittell, Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling.
Brett Martin, Difficult Men: Behind the Scenes of a Creative Revolution: From the Sopranos and the Wire to Mad Men and Breaking Bad
Dean J. DeFino, The HBO Effect
Martin Schuster, New Television: The Aesthetics and Politics of a Genre
The Netflix effect: technology and entertainment in the 21st century
Trisha Dunleavy, Complex serial drama and multiplatform television
Pamela Douglas, Writing the TV Drama Series 3rd edition: How to Succeed as a Professional Writer in TV
William Rabkin, Writing the Pilot
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na seminářích, plnění průběžně zadávaných úkolů.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 14:50–17:15 | Lucia KAJÁNKOVÁ | Učebna KSD 434 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1819 (povinný předmět)