Dramaturgický pracovní seminář 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
303DPS2 | Z | 1 | 18S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je provést studenty úvodními (dramaturgickými) kroky při formování díla a především podnítit vývoj jejich vlastní filmové řeči prověrkou stylů a škály jejich pravidel, prohlubováním mediální gramotnosti a interpretační citlivosti.
První semestr slouží k získávání základních filmových dovedností - zkoumání a definování žánrů v dokumentárním filmu pomocí praktických cvičení i ověřování motivací.
Těžištěm druhého semestru jsou konzultace ke vzniku scénářů, dramaturgické analýzy obhlídek, konzultace během natáčení i v konečné fázi střihu filmů.
Forma studia
Řízený i neřízený dialog. Dramaturgická analýza cvičení „Můj den“ a „Den druhého“. Dramaturgická analýza literárních podkladů - námětů a scénářů, dramaturgická analýza obhlídek, dramaturgie střihových verzí. Analýza ukázek z filmů předešlých studentů Katedry dokumentární tvorby, srovnávací analýza literárních podkladů a hotového díla.
Předpoklady a další požadavky
Od všech zúčastněných se požaduje zejména vůle k dialogu a tvůrčí plnění praktických cvičení. Studenti - budoucí autoři (dokumentárních) filmů - by měli rozvíjet svou osobnost = sršet nápady, přinášet témata, podněcovat rozpravu, individuálně se zdokonalovat. Před realizací svých klauzurních filmů každý srozumitelně obhájí: CO, PROČ a JAK hodlá natáčet.
Obsah kurzu
Dramaturgický seminář I. ročníku je zaměřen na interaktivní provedení základy tvorby autorského dokumentárního filmu.
Od postupného ověřování vnitřních motivací k tvorbě, přes reflexi tématu v připravovaném filmu až po promýšlení důvodů a možných významů díla ve společenských souvislostech.
Vedle společné dramaturgické analýzy literárních podkladů ? námětů, scénářů, jsou nezbytnou součástí i jednoduchá individuální filmová cvičení - „Můj Den“ a „Den druhého“. Kombinace teoretických a praktických podnětů, intenzivní formou, studenty připraví na realizaci klauzurních cvičení „Můj Pohled“ a „Autorská reportáž“.
Doporučená nebo povinná literatura
Bazin, André : Co je to film?; Československý filmový ústav; Praha; 1979
Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu; Dauphin; Praha; 1998
Carriére, Jean-Claude: Vyprávět příběh; NFA; Praha; 1995
Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla; Československý spisovatel, Praha, 1963
Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie; AMU a Ji hlava; Praha; 2004
Monaco, James: Jak číst film; Albatros ; Praha; 2004
Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu; AMU; Praha; 2010
Truffaut, Francois: Rozhovory Hitchcock- Truffaut; ČSFÚ; Praha; 1987
McLuhan, Marshall: Jak rozumět médiím; Odeon; Praha; 1991
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- komplexní aktivity během společného dialogu
- vypracování zadaných cvičení
- vypracování všech požadovaných literárních podkladů pro připravované filmy
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje