Kamera v dokumentárním filmu 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304KDF3 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.
Forma studia
V průběhu semestru posluchač natáčí filmovou kamerou 35mm na černobílý negativní materiál. Vyvolaný negativ odevzdává do NFA a z DVCAM přepisu sestavuje vlastní verzi Letopisu ve střižně. Výsledný sestřih odevzdává ke klauzuře.
Předpoklady a další požadavky
Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1. a 2. ročníku na katedře kamery.
Obsah kurzu
Jedná se o soubor seminárních přednášek, praktických ukázek a aktivního dialogu ukončených zkouškou.
Osnova:
- Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.
- Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK ? PORTRÉT - LETOPIS
- Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.
- Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.
- HDV, HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.
- Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních systémů SD a HD.
- Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.
- Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.
Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (122metrů barevného 16mm negativního materiálu) - portrét člověka - seniora, významného českého kameramana. Studenti katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam ? rozhovor, na magnetofonu. Společně své záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery, jako klauzurní práce KK.
Doporučená nebo povinná literatura
Petr Prokop - Současné filmové kamery
Petr Prokop - Zakládání filmových kamer
Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu
Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.
Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958
Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963
Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968
Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu
Anton Wilson´s - Cinema Workshop
Kodak - Student Filmmaker´s Handbook
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivní účasti v seminářích
- přípravy realizace projektu „Člověk - Portrét - Letopis“
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 17:20–18:55 | Jiří MYSLÍK | Učebna osvětlování č. 221 Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dokumentární tvorba - bakalář-1819 (povinný předmět)
- Kamera - bakalář-1819 (povinný předmět)