Kamera v dokumentárním filmu 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304KDF3 | zápočet | 1 | 8 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 19 až 24 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra kamery
Obsah
Jedná se o soubor seminárních přednášek, praktických ukázek a aktivního dialogu.
Osnova:
- Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.
- Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
- Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.
- Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.
- HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.
- Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních formátů.
- Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.
- Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.
Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (480 metrů černobílého 35mm negativního materiálu) - portrét člověka - seniora, významného českého kameramana nebo osobnosti kinematografie. Společně se studenty katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam, rozhovor na magnetofonu. Společně své záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery,. Spolupráce s KDT není povinná.
Výsledky učení
Cíl předmětu:
Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Petr Prokop: Současné filmové kamery, SPN 1983, 271 stran
Petr Prokop: Zakládání filmových kamer, SPN 1983, 107 stran
Rudolf Adler: Cesta k filmovému dokumentu, NAMU 2001, 92 stran, ISBN:80-85883-72-4
Béla Balázs: Film. Vývoj a podstata nového umenia, Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958, 382 stran
Film je umění - Sborník stat: Orbis Praha 1963
Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií: Orbis Praha 1968
Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu: SPN 1969, 113 stran
Anton Wilson´s - Cinema Workshop
Kodak - Student Filmmaker´s Handbook
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivní účasti v seminářích
- přípravy realizace projektu „Portrét - Letopis“
Poznámka
výuky hybridně
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr_2021 (Povinné předměty)