Vizuální efekty ve filmu a televizi 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VEF3 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Seznámit posluchače se všemi okruhy 3D postprodukčních technologií. Absolvent, magisterského oboru KK, musí mít orientaci, znalost použití a schopnost zasvěcené diskuze s tvůrci 3D, aby mohl zůstat výhradním autorem obrazové složky kinematografického díla.Výuka probíhá formou prezentace, projekcí ukázek a praktických příkladů kompozic se 3D efekty v LDK.
Forma studia
Přednáška formou prezentace, obrazový doprovod,ukázky z tvorby klasických filmových triků prováděných v kameře a duplikačními technologiemi i v digitální postprodukci. Analýza ukázek s podrobným rozborem. Projekce trikových pasáží,vše za přítomnosti autora většiny těchto ukázek.Diskuse s posluchači o jejich projektech.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow 1.
Absolvování přednášek: ing.Bernase – Kolorimetrie, doc.Mgr.Weiser –VFX I. a VFX II.
Kurzy: odb.as.J.Ježek – SkatchUP, a Frame Forge.
Obsah kurzu
Předmět navazuje na přednášky VFX II. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače technikami 3D ve filmovém a televizním průmyslu. Výrobou používaných efektů ve 3D. Jejich aplikací do různých technologiií a současným využíváním v kinematografii. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP a v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.J.Ježka a doc.A.Weisera
- DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 3D
1.VÝROBA 3D EFEKTŮ
2.VÝROBA 3D MODELU.
3.VÝROBA 3D SCÉNY.
4.DIGITÁLNÍ KOMPOZICE. S 3D KAMEROU
- 3D VÝROBA
1.LAYOUT
2.MODELOVÁNÍ
A.POLYGONÁLNÍ MODELACE
B.MODELACE Z KŘIVEK
C.SCULPTING
D.PROCEDURALNÍ MODELACE
E.PHOTOGRAMETRIE
F.LIDAR SCANOVÁNÍ
3.TEXTURING
A.UV UNWRAPPING
B.TEXTURE PAINTING
4.RIGGING/SETUP
5.ANIMATION
A.POSTAVY
B.OBLIČEJE
C.OBJEKTOVÁ
D.KAMERY
6.VFX DYNAMICKÉ ANIMACE A SIMULACE
A.SOFTWARE
1.HUDINY
2.REAL FLOW
3.BLENDER
4.MAYA BIFROST
5.NAIAD
B.ČÁSTICOVÉ SIMULACE - PARTICLES
1.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI
A)ZDROJ VZNIKU
B)RYCHLOST POHYBU
C)GRAVITACE
D)SILOVÉ POLE
E)KOLIZE
F)DÉLKA ŽIVOTA ČÁSTIC
G)ZMĚNA JASU
H)ZMĚNA BARVY
2.MOŽNÉ VÝSTUPY
A)VLASY, CHLUPY, TRÁVY, PEŘÍ
B)OHŇOSTROJ
C)JISKRY
D)PRACH
E)SNÍH
C. TEKUTINOVÉ SIMULACE - FLUID
1.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI
A)HUSTOTA
B)ROZMER MEDIA
C)ČAS
D)VISKOZITA
2.MOŽNÉ VÝSTUPY
A)NÁPOJE
B)MED
C)LAVINA
D)LÁVA
E)MRAKY
F)VODA
D. OHŇOVÉ & KOUŘOVÉ SIMULACE - FIRE & SMOKE
E. TKANINOVÉ SIMULACE - CLOTH
F. INTERAKCE TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY SIMULACE
G. CROWD SIMULATIONS
Doporučená nebo povinná literatura
Richard Rickitt „The History and Technique Special effects“,
Steve Wright „ Digital Compositing for Film and Video“, First edition
Steve Wright „Digital Compositing for Film and Video“, Second Edition
Dough Kelly :“Digital Compositing in Depth“ - Coriolis Group
Jon Gress„Digital visual effects & compositing“, 2015
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a cvičení, klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Hlediska hodnocení:
Úroveň znalostí a orientace v oboru.
Poznámka
-
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 17:20–18:55 | Antonín WEISER | Učebna B KK Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr-1819 (povinný předmět)
- Kamera - magistr-1819_1_rok (povinný předmět)