Real-time programování v umělecké praxi 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373RTP2 | Z | 1 | 12S | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Předmět je zaměřen na získání praktické osobní zkušenosti s technikami programování obrazu a zvuku v reálném čase. Během semestru každý posluchač navrhne a realizuje samostatnou, či skupinovou performanci s využitím programovacího jazyka PureData. Výsledkem semestru bude společný koncert a dokumentace vytvořeného nástroje. Kurz je určen pro začátečníky.
Forma studia
Začátkem semestru budou přdstaveny základní koncepce a modely. Každý z posluchačů samostatně navrhne svůj nástroj a bude jej pod vedením pedagoga dále rozvíjet. Konzultace a proběhnou v průběhu semestru cca každých 14 dní, nebo dle domluvy.
Předpoklady a další požadavky
Základní schopnosti práce s počítačem, základní technické znalosti práce se zvukem a obrazem.
Obsah kurzu
Obsahem kurzu je porozumění základům objektově orientovaného vizuálního programování a adaptace těchto principů do uměleckého výstupu ve formě performance. Kurz bude využívat programovací prostředí PureData, které dovoluje kombinovat zvuk, obraz i další signální data. Kurz není určen pro plné pochopení, či osvojení software, ale pro získání základního minima poznatků, které budou dále rozvíjeny do formy audiovizuálního díla. Technika živého programování je nejen svébytnou uměleckou disciplínou, ale je i funkčním modelem pro prototypování nástrojů a vývoj aplikací pro multimédia. V tomto ohledu kurz slouží jako představení obecného modelu softwarového vývoje na bázi real-time kódování, který má univerzální platnost pro další použití v oblasti interaktivního zvuku a obrazu.
Základní osnova:
- PureData - syntaxe a základní principy, tvorba knihoven
- PureData - práce se zvukem a obrazem, základy zvukové syntézy
- PureData - definice nástrojů a kontrolních mechanismů
- Živě psaný kód - základní zkušenost a zobecňování problémů
- Živě psaný kód - praktická tvorba individuálních knihoven a práce s nimi
- Návrh performance a kontrolních mechanismů
- Společný koncert
Doporučená nebo povinná literatura
McLean, Alex ed.. Proceedings of the first ICLC, ISCRiM 2015
Collins, N. Live Coding and Music Listening. Article. Durham University, Department of Music, 2015
Yee-King, M. Matthew Yee-King and Finn Peters livecoding SuperCollider and alto flute 22nd March 2011
Wilson, Peter Niklas. Hear and now: úvahy o improvizovanej hudbe. Bratislava: Hudobné centrum, 2003.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast, provedení díla a odevzdání jeho obrazové i SW dokumentace.
Poznámka
Výuka bude probíhat modulárně, 4H/měsíčně
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář-1819 (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr-1819 (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr-1819_1_rok (povinně volitelný předmět)