Teorie a dějiny hudby pro Nonverbální divadlo 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109TDHN2 ZK 1 2T česky letní

Garant předmětu

Tomáš REINDL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Tomáš REINDL

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem studia je získat celistvější a kontinuální přehled z jednotlivých epoch vývoje dějin hudby, znalost biografie a díla konkrétních skladatelů a také představa, jaké formální útvary se pod mnohými názvy hudebních skladeb skrývají.

Forma studia

Výklad pedagoga, poslech stěžejních ukázek.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.

Obsah kurzu

Studenti se seznámí s vývojem evropské hudby v období od renesance po klasicimus.

  1. Renesance: a) Pět generací franko-flámské polyfonní školy

b) Palestrina, Lasso

  1. Baroko: a) opera

b) instrumentální hudba

c) Monteverdi

d) francouzský styl

e) Bach, Haendel

  1. Klasicismus: a) raný klasicismus

b) vrcholný klasicismus (Haydn, Mozart, Beethoven)

Doporučená nebo povinná literatura

Gerald Abraham: Stručné dejiny hudby, Hudobné centrum Bratislava 2003

Václav Holzknecht: Kniha o hudbě, Orbis Praha 1964

Naďa Hrčková : Dějiny hudby II, Ikar Praha 2005

Miloš Navrátil: Dějiny hudby, Votobia Praha 2003

Michels Ulrich: Encyklopedický atlas hudby, NLN 2000

Bohuslav Vítek: Přehled dějin hudby (Faktografický souhrn), 1994

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě docházky, vypracování seminární práce a úspěšného vykonání ústní zkoušky.

Poznámka

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2019/2020:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost H1027
Učebna H1027 (HAMU)

(Hartigovský palác)
REINDL T.
10:45–12:15
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 10:45–12:15 Tomáš REINDL Učebna H1027 (HAMU)
Hartigovský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů