Didaktika/Vyučovatelská praxe hudební teorie 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
186DPHT2 ZK 1 1T česky letní

Garant předmětu

Miloš HONS

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Miloš HONS

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Samostatný a tvůrčí přístup k metodice výuky hlavních hudebně teoretických disciplin.

  1. problematika výuky harmonie
  2. problematika výuky hudebních forem
  3. problematika výuky kontrapunktu a rozboru skladeb

Forma studia

řízený dialog a vlastní pedagogický výstup

Předpoklady a další požadavky

  1. Znalost nauky o harmonii na úrovni konzervatoře

2 Znalost nauky o hudebních formách na úrovni konzervatoře

  1. Znalost nauky o kontrapunktu a rozboru skladeb na úrovni konzervatoře

Obsah kurzu

Didaktika se váže na všechny výukové postupy včetně specifikace metodických výstupů a kvality výstupů interpretačních oborů. Seznámení s hlavními didaktickými zásadami a specifikou výuky teoretických předmětů na hudebních středních školách. Metodika hlavních disciplin, náslechy a samostatné pedagogické výstupy.

  1. Metodologická problematika výuky harmonie 20.století.
  2. Metodologická problematika výuky kontrapunktu 20.století.
  3. Metodologická problematika netradičních hudebních forem
  4. Metodologická problematika vztahu hudebních forem a žánrů
  5. Náslechy a samostatné pedagogické výstupy

Doporučená nebo povinná literatura

Literatura:

Hradecký, Emil: Úvod do studia tonální harmonie. Vyd. I., SHV, Praha 196O, vyd. II., Supraphon, Praha 1972

Hůla, Zdeněk: Nauka o kontrapunktu I. Vokální polyfonie. SNKLHU, Praha 1958, II. Instrumentální polyfonie. SHV Praha 1965

Janeček, Karel: Hudební formy. SNKLHU, Praha 1955.

Janeček, Karel: Harmonie rozborem. SHV Praha l963.

Janeček, Karel: Základy moderní harmonie. Nakladatelství ČSAV, Praha 1965.

Janeček, Karel: Tektonika. Supraphon, Praha 1968.

Kohoutek, Ctirad: Hudební styly z hlediska skladatele. Panton, Praha 1966

Risinger, Karel: Metodika výuky evropského kontrapunktu XX. století. Živá hudba 1976.

Šín, Otakar: Úplná nauka o harmonii na základě melodie a rytmu, vyd. II. HMUB, Praha 1933

Tichý, Vladimír: Harmonicky myslet a slyšet. HAMU, Praha 1996.

Zenkl, Luděk: ABC hudebních forem.

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích a vypracování

metodických příprav na výuku harmonie, hudebních forem, rozboru skladeb a kontrapunktu

Poznámka

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2019/2020:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 2057
Učebna 2057 (HAMU)

(Lichenštejnský palác)
HONS M.
17:00–19:15
(přednášková par. 1)
BLOK - výuka ve vypsaných termínech na základě dohody s vyučujícím
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 17:00–19:15 Miloš HONS Učebna 2057 (HAMU)
Lichenštejnský palác
BLOK - výuka ve vypsaných termínech na základě dohody s vyučujícím přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů