Zvuková tvorba (B0211A310011)
Bakalářský studijní program Zvuková tvorba poskytne svým absolventům znalosti a dovednosti, umožňující plnohodnotně zvládnout všechny úkoly spojené s tvorbou zvukové složky filmu od preprodukce přes samotné natáčení až po postprodukci.
Typ programu | Forma studia | Profil programu | Standardní doba studia | Jazyk výuky | Katedra |
---|---|---|---|---|---|
bakalářský | prezenční | akademicky zaměřený | 3 roky | česky | Katedra zvukové tvorby |
Garant studijního programu
Cíle studia ve studijním programu
Vzdělání, které absolventům umožní fungovat jako efektivní součást filmového týmu, předpokládá úspěšné zvládnutí celé řady dílčích dovedností a znalostí. Předně je to suma znalostí dějin a estetiky kinematografie, protože ta je nezbytnou podmínkou poučeného přínosu do procesu tvorby. Krom teoreticko-konceptuálních východisek je dalším nutným pilířem absolventa zevrubná znalost a ovládání postupů a technologií současné zvukové tvorby ve filmu. Stejně tak rozumí absolvent i základům ostatních oborů, podílejících se na vzniku filmového díla.
Centrem samotného vzdělání v programu Zvuková tvorba je však důkladná znalost procesů a postupů v celém řetězci vzniku filmového díla z hlediska jeho zvukové složky.
Profil absolventa studijního programu
Pravidla a podmínky pro tvorbu studijních plánů
Obecné informace o přijímacím řízení
Návaznost na další typy studijních programů
Součásti státní závěrečné zkoušky a jejich obsah
Další studijní povinnosti
Charakteristika odborné praxe
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů (typické pracovní pozice)
Absolventi bakalářského programu Zvuková tvorba zpravidla nalézají své uplatnění ve filmových štábech či v postprodukčních studiích. Mezi pracovní pozice typicky zastávané našimi absolventy patří například zvukový mistr, editor dialogů, placový zvukař, manager postprodukce, hudební supervizor a podobně. Obvykle všichni naši absolventi nalézají uplatnění v oboru.
Platnost akreditace
Studijní program platný od | Platnost studijního programu končí |
---|---|
6. 4. 2030 |