Hra na flétnu 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FLET1 | Z | 9 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu nebo poslechem.
- student je vybaven technickou a interpretační zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení relativně méně náročného a rozsáhlého hudebního repertoáru v porovnání s vyššími ročníky.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na flétnu je hlavním studijním předmětem specializace Flétna v rámci studijního programu Dechové nástroje. Tento předmět má za cíl studenty připravit na samostatnou dráhu sólisty, komorního hráče či hráče v orchestru. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu v prvním semestru je napravit dílčí technické nedostatky, pokud student s nějakými do studia přichází. Mohou se týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení jsou také součástí výuky a jsou vedeny tak, aby každé cvičení odpovídalo individuálním schopnostem studenta. Je zahájen proces postupného rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost. Student je motivován k vlastní umělecké tvořivosti.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Etudy:
výběr z následujících:
PLATONOV, Nikolaj. 24 Etud
KÖHLER, Ernesto. Etudy Op. 33
CAMUS, Pierre. Etudy
JEANJEAN, Paul. Moderní etudy
Přednes:
DEBUSSY, Claude. Syrinx
BOZZA, Eugene. Image
BACH, Carl Philipp Emmanuel. Sonáta a moll
HÄNDEL, Georg Friedrich. Sonáty – výběr
BACH, Johann Sebastian. Sonáta E dur
EBEN, Petr. Sonatina
ENESCU, George. Cantabile e presto
CHAMINADE, Cécile. Concertino
HONEGGER, Arthur. Dans de la Chevre
FILS, Antonín. Koncert pro flétnu
HAYDN, Michael. Koncert D dur
HASSE, Johann Adolf. Koncert
MOZART, Wolfgang Amadeus. Koncert G dur
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast na konzultacích a přehrávka předem zadaných skladeb.
Docházka minimálně 90 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje