Didaktika/Vyučovatelská praxe zvukové tvorby 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171DPZT1 | Z | 1 | 4SS+8CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student dovede zaujmout samostatný a tvůrčí přístup k metodice výuky Zvukové tvorby. Dbá na vyvážený postoj technických znalostí žáků vůči hudebním dovednostem. Klade při výuce důraz na sluchové analytické schopnosti a zvukovou představivost vázané na obraz i mimo něj. Student získává schopnost sestavit vlastní metodickou cestu – umí navrhnout výukovou metodu a formu vyučování.
Forma studia
seminář, praxe
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět připravuje studenta pro výuku zvukové tvorby. Jeho dalším cílem je poskytnutí studentům praktické ověření znalostí metod výuky v kontaktní výuce žáků.
Tematické okruhy:
Metodika nabývání sluchových zkušeností
Metodika výuky základních znalostí z akustiky, zvukové techniky a hudební elektroniky
Metody praktické výuky a zvuková cvičení
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
POLEDŇÁK, Ivan, BUDÍK, Jan. ABC učitele hudební výchovy. Praha: Panton, 1968.
Doporučená literatura:
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.
PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
Dostupné ŠVP s EZHZT
Hodnoticí metody a kritéria
Přednesení seminární práce na vybrané téma výuky zvukové tvorby. Absolvování plné praxe v rozsahu 8 hod.
Docházka – min. 50 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje