Bakalářský film
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302BF | Z | 12 | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jasmina BLAŽEVIČ, Marek BOUDA, Saša GEDEON, David JAŘAB, Pavel MAREK, Petr MAREK, Bohdan SLÁMA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Závěrečný film bc. studia kde by student měl prokázat schopnost režie uzavřeného příběhu nebo fikce v délce cca. 15 minut,
zvládnutí režijních základů, které si student osvojil během bc. studia, při praktických cvičeních
Forma studia
projekce
Předpoklady a další požadavky
splněné předepsané zkoušky a zápočty, schválený scénář k bakalářskému filmu
Obsah kurzu
Společné praktické cvičení 3. bc. ročníku KR:
Cvičení natočené na barevnou filmovou surovinu, které předpokládá scenáristickou spolupráci, minimálně však dramaturgickou spolupráci s katedrou scenáristiky. Jako variant je možné mít požadavek na čb materiál a poměr natáčecích dnů v ateliéru a exteriéru na základě konzultací v dílně.Termíny odevzdání: scénář do 31. 1. , DVD a film do 5. 9. na KR
Termín realizace: do 30. 6.
Technologie natáčení: 35mm, kontaktní zvuk, event. postsynchron na exteriér
Čistá metráž / stopáž: do 15minut (cca 430m 35mm)
Počet natáčecích dní: 7 (min.1 den v ateliéru) + 1den zařizování dekorace
Ateliér - termín schválení půdorysu dle pokynů architekta a vedoucího studia FAMU
Materiál: 1290 m negativ 35mm barva, event. při zdůvodnění čb, denní práce
Zvukový materiál: mg 35 mm pro výsledný přepis cca 500 m; 3x 60´ DAT (nebo ekvivalent úzký pásek); 2ks zapisovatelné CD; 1ks S-VHS
Obrazová technika: zvuková kamera 35mm Moviecam, světla velká
Zvuková technika: DAT Fostex PD 4, event. Nagra IV
Střih: 24 frekvencí AVID; synchronizace 2hod střižna 35mm
Zvuková postprodukce: 1-2 fr. postsynchronů; 1 frekvence přepis hudby; 1 frekvence ruchy archivní; 3 hodiny postsynchronní ruchy mimo Studio; 1fr. přepisu postsynchronů nebo kontaktů; 5 frekvencí digitální zv. střižna; 3 frekvence mix digitální míchací pracoviště; zpětný přepis mixu na 35mm mg
Přepisy: denní práce - VHS a serviska na S-VHS s TC; přepis dvoupásu 35mm DV na DVD, přepis výsledku celého ročníku na 1 DV+2x DVD
Archivace:DVD - videotéka FAMU, dále dle Archivačního řádu
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
Plazewski, Jerzy: Filmová řeč
Bazin, André: Co je to film?, ČFÚ, Praha 1979
Deleuze, Gilles: Film1: Obraz ? pohyb, NFA, Praha 2000
Ejzenštejn, Sergej: Kamerou, tužkou i perem, Orbis, Praha 1953
Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla, Čs. spisovatel, Praha 1963
Rak, Jan: Antická tragédie, AMU, Praha 1983
Aristoteles: Poetika, Praha 1996
Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu, Praha 1998
Truffaut, Francois: Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
Drvota, Mojmír: Základní složky filmu, Praha 1994
Kučera, Jan: Kniha o filmu, Orbis, Praha 1941
Kučera, Jan: Skladba ve filmu a v televizi, AMU, Praha 1965
Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi, SPN, Praha 1983
Kučera, Jan: Základy střihové skladby / Střihová a zvuková skladba filmu I, II
Reisz, Karl: Umění filmového střihu, ÚPF, Praha 1962
Sadoul, Georges: Dějiny světového filmu, Orbis, 1963
Stručný přehled dějiny světového filmu, Praha 1986
Toeplitz, Jerzy: Dějiny filmu 1, Panorama, Praha 1989
Monaco, James: Nová vlna, AMU, Praha 2001
Ulver, Stanislav: Západní filmová avantgarda, Praha 1992
Aristarco, Guido: Dějiny filmových teorií, Orbis, Praha 1968
A. Wajda: Moje filmy
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile: Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
F. Fellini: Dělat film
M. Ciment: Loseyho kniha
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
Film je umění (Sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
I.Bergman: Obrázky
J.Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.-C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M.Ejzenštejn: Umenie mizanscény I,II
David J. Novotný: Chcete psát scénář?
J.Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L.V. Kulešov: Základy filmové režie
Jan Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M. V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnotí se :
umělecká hodnota bakalářského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)