Fotoscénář

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
306FTS Z 2 36CS česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Výsledky:

Student dokáže aplikovat teoretické myšlení jednotlivých Montážníků a vtělit je do konkrétního záběrování sekvence.

Forma studia

cvičení, dílny

Předpoklady a další požadavky

Základní znalosti práce s klasickým (analogovým) fotoaparátem.

Obsah kurzu

1.Zdůvodnění výběru osobnosti (Pudovkin, Ejzenštejn, Dovženko, Vertov aj.) formou prezentace vybrané sekvence v rámci předmětu Teorie střihové skladby I.

2.Předložení námětu na Fotoscénář v textové podobě (téma, příběh, skladebná specifika).

3.Příprava kresleného storyboardu k Fotoscénaři.

4.Realizace formou série fotografií, doplněných o explikaci použitých výrazových prostředků. Obhajoba předkládané verze v dialogu s ostatními studenty a pedagogem.

5.Definitivní verzi Fotoscénáře student vystaví ve formě závěsného panelu (fotografie nalepené

na tuhém papíru společně s textem explikace) v prostorách katedry střihové skladby.

Doporučená nebo povinná literatura

Lev Kulešov, Základy filmové režie. skripta FAMU, SPN, Praha 1974.

Josef Valušiak, Základy střihové skladby. skripta FAMU.

Karel Reisz, Umění filmové skladby. skripta FAMU

Jerzy Plažewski, Filmová řeč. Orbis, Praha 1967.

Jan Kučera, Alexandr Dovženko básník revoluce. ČFÚ, Praha 1971.

V. Pudovkin, Film, scenár, réžia, herec. Tatran, Bratislava 1982.

S. M. Ejzenštejn, Kamerou, tužkou i perem. Orbis, Praha 1959.

Hodnoticí metody a kritéria

Základním hodnotícím kritériem je soulad s výrazovými prostředky vybraného tvůrce a schopnost reflexe výsledného tvaru Fotoscénáře formou krátkého názorného textu – explikace.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů