Fotoscénář
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306FTS | Z | 2 | 36CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky:
Student dokáže aplikovat teoretické myšlení jednotlivých Montážníků a vtělit je do konkrétního záběrování sekvence.
Forma studia
cvičení, dílny
Předpoklady a další požadavky
Základní znalosti práce s klasickým (analogovým) fotoaparátem.
Obsah kurzu
1.Zdůvodnění výběru osobnosti (Pudovkin, Ejzenštejn, Dovženko, Vertov aj.) formou prezentace vybrané sekvence v rámci předmětu Teorie střihové skladby I.
2.Předložení námětu na Fotoscénář v textové podobě (téma, příběh, skladebná specifika).
3.Příprava kresleného storyboardu k Fotoscénaři.
4.Realizace formou série fotografií, doplněných o explikaci použitých výrazových prostředků. Obhajoba předkládané verze v dialogu s ostatními studenty a pedagogem.
5.Definitivní verzi Fotoscénáře student vystaví ve formě závěsného panelu (fotografie nalepené
na tuhém papíru společně s textem explikace) v prostorách katedry střihové skladby.
Doporučená nebo povinná literatura
Lev Kulešov, Základy filmové režie. skripta FAMU, SPN, Praha 1974.
Josef Valušiak, Základy střihové skladby. skripta FAMU.
Karel Reisz, Umění filmové skladby. skripta FAMU
Jerzy Plažewski, Filmová řeč. Orbis, Praha 1967.
Jan Kučera, Alexandr Dovženko básník revoluce. ČFÚ, Praha 1971.
V. Pudovkin, Film, scenár, réžia, herec. Tatran, Bratislava 1982.
S. M. Ejzenštejn, Kamerou, tužkou i perem. Orbis, Praha 1959.
Hodnoticí metody a kritéria
Základním hodnotícím kritériem je soulad s výrazovými prostředky vybraného tvůrce a schopnost reflexe výsledného tvaru Fotoscénáře formou krátkého názorného textu – explikace.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje