Public relations v kultuře
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PBK | ZK | 2 | 2PT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cíle předmětu:
- Student bude znát teoretická východiska public relations jako svébytné disciplíny.
- Student získá přehled o nejčastěji používaných nástrojích v kulturním public relations.
- Student bude schopen navrhnout či alespoň kvalifikovaně zhodnotit podobu PR aktivit pro vlastní projekt či organizaci, v níž pracuje.
Forma studia
Přednášky.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Anotace předmětu:
Pojem public relations (PR) je stále častěji užíván nejen na poli akademického výzkumu nebo v oborových médiích, ale také v běžné komunikaci mezi širokou veřejností. Co si ale pod zmíněnými slovy představit? Termín public relations i jeho český překlad – vztahy s veřejností – působí poměrně samozřejmě, ale při podrobnějším pohledu se ukazuje, že mohou být přinejmenším matoucí. Předmět public relations si klade za cíl posluchačům přiblížit tento dynamický a neustále se vyvíjející obor. Důraz je kladen na specifickou podobu PR v kulturním, a především v divadelním prostředí.
Předmět Public relations v kultuře by měl studentům pomoci osvojit si některé ze zásadních nástrojů PR a také je seznámit s příklady dobré praxe.
Osnova předmětu:
- Úvod do historie a teorie public relations.
- Kdo se PR věnuje (agentury, PR manažeři či freelancer). Skupiny, se kterými je dobré v rámci PR komunikovat. Nástroje a oblasti public relations I.
- Nástroje a oblasti public relations II.
- Media relations: tisková zpráva, tisková konference, sestavování medialistu, individuální jednání s novináři a monitoring.
- Komunikace na sociálních sítích. Práce s influencery.
- PR v online prostředí.
- Měření PR.
- Podoby PR ve vybraných českých divadelních příspěvkových organizacích.
- PR v české komerční a nestátní neziskové divadelní sféře.
- Interní komunikace v organizaci.
- Vytváření komunikačního/ mediálního plánu pro organizaci.
- PR a etika.
- Host – novinář věnující se kulturním tématům či manažer marketingu a komunikace v kultuře.
- Příklady dobré PR praxe kulturních projektů a organizací z ČR i zahraničí.
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
- HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert. ISBN 978-80-247-5022-4
- KAISER, M. M. The Cycle. Brandeis University Press, 2013. ISBN 978-1611684001
- MATYÁŠOVÁ, J. Blog Proč o nás novináři nepíšou [online]. Praha. Dostupné z: http://proconasnovinarinepisou.blogspot.com
- Mediaguru. Mediatypy a Slovník mediálního názvosloví [online]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/typy-medii/
Doporučená literatura:
- L'ETANG, J. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. s. 198. ISBN 978-80-7367-596
- TENCH, R. a YEOMANS, L. Exploring public relations. 3rd ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-75777-1
Hodnoticí metody a kritéria
Studijní výsledky budou ověřeny formou ústní zkoušky z probírané látky, seminární prací v průběhu semestru – esejí, účastí a aktivitou na přednášce. Maximální počet omluvených absencí je 3.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)