Příprava diplomové práce 1 - teze

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305PDPR1 Z 2 14SS česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Václav MORAVEC

Výsledky učení dané vzdělávací složky

---

Forma studia

seminář

Předpoklady a další požadavky

---

Obsah kurzu

Náplní semináře je příprava a odborná podpora vypracování teoretické magisterské diplomové práce se zaměřením na obor produkce. V průběhu semináře studentky a studenti prokáží schopnosti literární a pramenné rešerše ke zvažovanému tématu vysokoškolské kvalifikační práce (dále jen VŠKP), přípravy tezí VŠKP a sepsání první části odborného textu vědeckého charakteru.

OSNOVA

1)Seznámení se s požadavky na obsah a formu magisterské diplomové práce (např. výnos rektora č. 4/2006 – Pokyn pro tvorbu a jednotnou úpravu VŠKP na AMU; výnos rektora č. 4/2009 – Metodika jednotné úpravy, zpracování, ukládání a zpřístupňování VŠKP na AMU; Studijní a zkušební řád AMU ze dne 3. července 2019 atd.)

2)Pravidla práce s odborným textem – jednotlivé druhy odborných textů (přehledové studie, výzkumné studie, recenze, polemiky aj.), problematika formulace výzkumných otázek a hypotéz (odlišnosti a shody s bakalářskou prací), výstavba odborného textu (tzn. německý styl, francouzský styl, anglosaský styl aj.), odkazování a práce s poznámkovým aparátem apod.

3)Přehled výzkumných metod vhodných pro vznik VŠKP v oboru produkce – metody kvantitativní a kvalitativní, příklady jejich uplatnění. Specifika uměleckého výzkumu a jeho metod.

4)Literární a odborná rešerše – jednotlivé typy zdrojů pro vznik VŠKP a práce s nimi.

5)Formulování individuálních osnov, na nichž bude vystavěn text VŠKP (prezentace v rámci semináře). Volba vedoucích VŠKP a případných konzultantů VŠKP. Příprava založení tezí VŠKP do KOSu.

6)Konzultace a rozbory zaměřené na výběr zdrojů, práci s nimi a na samotné psaní textu (skupinové konzultace a vzájemné oponentury).

7)Založení a kontrola tezí v rámci KOS, příprava na atestaci předmětu.

Doporučená nebo povinná literatura

DESCARTES, René. Rozprava o metodě. Praha: Oikoymenh, 2016. 78 s. ISBN 978-80-7298-212-7.

FAJKUS, Břetislav. Filosofie a metodologie vědy. Praha: Academia, 2005. 368 s. ISBN 80-200-1304-0.

KLEIN, Julian. What is Artistic Research? [online]. Research Catalogue 2011. Accessed on 30 December 2016. http://www.researchcatalogue. net/view/15292/15293.

OCHRANA, František. Metodologie vědy: (úvod do problému). Praha: Karolinum, 2009. 156 s. ISBN 978-80-246-1609-4.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií. Praha: Grada, 2015. 548 s. ISBN 978-80-247-3568-9.

ŠANDEROVÁ, Jadviga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: SLON, 2009. 209 s. ISBN 978-80-86-429-40-3.

TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

VACKOVÁ, Alena. Zásady vypracování odborného textu v českém jazyce. Praha: Karolinum, 2007. 68 s. ISBN 978-80-246-1365-9.

WESSELING, Janneke (ed.). See it Again, Say it Again: The Artist as Researcher. Amsterdam: Antennae Valiz, 2011. 304 s. ISBN 978-90-780-8853-0.

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínkou pro úspěšnou atestaci předmětu je po konzultaci se zvažovaným vedoucím práce vypracování tezí VŠKP a jejich zápis do KOS, aktivní účast na semináři, přednesení nejméně jedné zprávy (prezentace) k tématu diplomové práce s písemně zpracovaným resumé a seznamem pramenů a literatury (tři normostrany textu) k diskusi v rámci seminární společné konzultace.

Poznámka

Kvůli kompaktní výuce dvou seminárních hodin je předmět vyučován se čtrnáctidenní periodicitou.

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 330
Učebna KP 330

(Lažanský palác)
MORAVEC V.
16:30–18:05
SUDÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 16:30–18:05 Václav MORAVEC Učebna KP 330
Lažanský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů