Scénografie 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203SCH4 zkouška 4 4 hodiny výuky týdně (45 minut), 58 až 78 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Ateliérová výuka v rozsahu 8 hod. Týdně probíhá předmětem Kostýmní tvorba.

Na základě práce s dramatickým textem, hudebně dramatickým dílem, se výuka předmětu scénografie rozvíjí.

Zároveň se zvyšuje a precizuje umělecká a interpretační úroveň a koncepční myšlení studentů. Analýza a interpretace předlohy, jejich převedení z obrazové do hmotné/prostorové roviny a orientace nejen na divadelní prostor jsou zásadní náplní předmětu. Studenti/ky se učí komunikovat v širším tvůrčím týmu a vytvářet autorskou scénografickou koncepci inscenace. Učí se výtvarně a technicky dokumentovat projekt z hlediska zvyšujících se nároků na možnou realizaci. Vzniká projekt, který již má parametry režijně scénografické koncepce pro konkrétní divadelní prostor s představou o světelném designu. Na základě návrhů, makety a další dokumentace je koncepce konzultována s pedagogy. Ve 4 semestru

Studenti intenzivně realizačně spolupracují na projektech KČD a jiných kateder.

Student/ka si pod vedením příslušných pedagogů postupně definuje téma bakalářské práce

Výsledky učení

Student/ka se naučí vytvářet scénografickou koncepci jako součást celkového díla (dramaturgie, režie, choreografie, scénografie, kostým, světelný design).

Své představy a návrhy projektu již směřuje do konkrétního divadelního prostoru. Dále prohlubuje svou znalost divadelního prostoru včetně technického vybavení. Získává zkušenosti při práci na realizovaných inscenacích či cvičeních.

Prohlubuje se schopnost spolupráce v týmu na samostatném kreativním/divadelním projektu a schopnost vést menší kreativní/realizační tým.

Student/ka převádí obrazový materiál do prostorového a technického řešení a zadává projekt do dílenského provozu za asistence pedagoga.

Student/ka nabývá zkušenost s řešením scénografického zadání i mimo divadelní prostor.

Spolupráce na projektech KČD a jiných kateder.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

J. Pokorný: Složky divadelní

Studie J. Frejky, E. F. Buriana, J. Honzla

P. Portner: Experimentální divadlo

V. Hofman: 30 let práce v divadle pro české jeviště

F. Groh: Řecké divadlo

Vitruvius: Antické divadlo

O. Zich: Estetika dramatického umění

J. Honzl: Sláva a bída divadel

V. Jindra: Scénografické principy

Časopisy - Interscéna, Scénografie (DÚ), Acta scaenografie 1937-1950

V. Ptáčková: Česká scénografie 20. st.

D. Bablet: Scénícká revoluce 20. st.

K. Braun: Divadelní prostor

J. Svoboda: Magie divadelního prostoru

P. Brook: Prázdný prostor

P. Brook: Pohyblivý bod

Hodnoticí metody a kritéria

Za ústní obhajobu a písemnou reflexi (1 normostrana autorského textu studenta/ky) výsledků práce na semestrálních úkolech.

Řešení akademického úkolu formálně obsahuje model v měřítku (1:25), sběr inspiračního materiálu/moodboard, barevné návrhy řešení jednotlivých prostředí, situací, případně scén v měřítku DIN A 3 a v odpovídajícím, předem domluveném počtu kusů, jednoduchou technickou dokumentaci (půdorysy, bokorysy v měřítku 1:25), možné je použít fotodokumentaci a 3D vizualizaci k jednotlivým situacím/scénám a inspirační volnou tvorbu dle zadaných úkolů, případně další důležité doprovodné podklady, potřebné k ústní obhajobě.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů