Dějiny a analýza novodobých akustických umění I. 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
101DAAU2 zkouška 2 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra skladby

Obsah

Cíl výuky:

Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Cílem je seznámení studentů s aktuálními trendy a koncepty v oblasti akustických umění jak na úrovni tvůrčí, tak estetické, filozofické a intermediální. Formou analýzy se seznamují s klíčovými díly z oblasti elektroakustické hudby a intermediální tvorby posledních dekád, studiem textů pronikají do reflexe diskursů v poli hudby a technologií.

Tematické okruhy:

Struktura konkrétních děl a analyzovaných textů se proměňuje každý akademický rok, s konkrétním sylabem jsou studenti seznámení nejpozději na první hodině nového semestru.

Výsledky učení

Schopnost analytického pohledu na tvorbu ostatních autorů, porozumění teoretických textů a aplikace získaných poznatků do oblasti vlastní tvůrčí praxe.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

Analyzovaná díla v konkrétním semestru a texty, které se k nim váží.

Doporučená literatura:

COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.

CAGE, John. Silence : přednášky a texty. Praha: Erste Stiftung, 2010. 279 s. ISBN 978-80-87259-07-8.

The Cambridge companion to electronic music. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, c2007. xxi, 287 s. ISBN 978-0-521-68865-9.

OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer’s Sound Practise. iUniverse, Inc., Lincoln 2005.

RATAJ, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty. 1. vyd. Praha: KANT, 2007. 160 s. ISBN 978-80-86970-31-8 (brož.).

SCHAFER, Raymond Murray. The soundscape: our sonic environment and the tuning of the world. Vermont Rochester: Destiny Books, 1994. 301 s. il. ISBN 0-89281-455-1.

Sonic thinking: A media philosophical approach. New York: Bloomsbury Academic, 2017. xvii, 303 stran. ISBN 978-1-5013-4397-1.

TRUAX, Barry. Acoustic Communication. Ablex Publishing. Westport 2001. ISBN 978-15-6750-536-8.

RATAJ, Michal (ed.). Zvukem do hlavy: Sondy do současné audiokultury. Praha: NAMU, 2012. 175 s. ISBN 978-80-7331-229-9 il.

Hodnoticí metody a kritéria

Hodnocení je udělováno na základě předloženého odborného textu v rozsahu maximálně 10 normostran, jehož téma vychází ze širšího kontextu látky probírané v daném akademickém roce a prokazuje studentovu schopnost na vysoké úrovni teoreticky reflektovat probíranou látku z vlastního pohledu tvůrčího umělce. Předložený text splňuje běžné standardy originality a citačních pravidel.

Minimální docházka není stanovena.

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů