Kompoziční techniky 20. století 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101KT3 | zápočet | 2 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
a) Důkladné seznámení s hlavními vývojovými proudy hudební historie 20.století.
b) Výuka se zaměřuje především na základy skladatelské dodekafonní metody,
c) na postupy seriální a modální,
d) na pravděpodobnostní principy a na principy minimální hudby.
e) Sleduje při tom zejména to, aby studenti načerpali podněty pro inovaci vlastního hudebního jazyka.
Výsledky učení
a) Důkladné seznámení s hlavními vývojovými proudy hudební historie 20.století.
b) Výuka se zaměřuje především na základy skladatelské dodekafonní metody,
c) na postupy seriální a modální,
d) na pravděpodobnostní principy a na principy minimální hudby.
e) Sleduje při tom zejména to, aby studenti načerpali podněty pro inovaci vlastního hudebního jazyka.
Předpoklady a další požadavky
Zvládnuté základní kompoziční dovednosti v oblasti tradičních technik. Poslechová zkušenost s hudbou 20. století.
Literatura
Adorno, Theodor W.: Philosophie der neuen Musik. Frankfurt a. M. 1958.
Aspekte der Neuen Musik. Kassel, Bärenreiter 1968.
Jelinek, Hans: Anleitung zur Zvölftonkomposition (český překlad Uvedení do dodekafonické skladby, přeložil Eduard Herzog, Supraphon, Praha-Bratislava 1967.
Kohoutek, Ctirad: Novodobé skladebné směry v hudbě. Vyd. 2., SHV, Praha 1965.
Nové cesty hudby I. SHV, Praha 1964.
Hodnoticí metody a kritéria
Soustavnost práce, dosažené výsledky poměrně k výchozí úrovni studenta. Zápočet.
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba (Bc) (Povinné předměty hlavní)