Pedagogický seminář KT 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107KSKT2 | zápočet | 4 | 14 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 90 až 110 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Obsahem Pedagogického semináře KT 2 je především vedení a trénink samostatné pedagogické praxe tak, aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky klasického tance. Společná setkání a konfrontace studentů umožňují uchopit a zpracovat zadané téma z různých pohledů a zkušeností, rozšiřuje umění komunikace na základě praktické výuky, což vede k rozvíjení kreativity a pedagogického vnímání.
Předmět zcela navazuje na látku metodiky klasického tance 2. ročníku, kdy student probíranou látku postupně zpracuje do výukových kombinací a následných enchaînements.
Cílem výuky je prohloubení pozornosti k verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. V rámci diskuse dochází k hloubkové analýze připravené lekce a zhodnocení její efektivity.
Příklady témat:
1)Výuka klasického tance v příbuzných tanečních a sportovních disciplínách (společenský tanec, gymnastika, krasobruslení) v souvislosti s revizí dovedností žáků a vedení k odlišnému chápání technického i uměleckého výkonu
2)Výuka specifických dovedností prvků a účinných stereotypů klasického tance ve volnočasových tanečních aktivitách
3)Systém vhodného výběru tanečních „čísel“, výrazových tanečních projevů, dramaturgie a cíle veřejných výstupů a zpětná vazba v hodnocení jejich významu a poslání
Pro zkvalitňování odborného pedagogického myšlení a působení je zásadní setkávání se a pozorování různých pedagogických osobností tuzemských i zahraničních. Katedrou pořádané workshopy jsou nedílnou součástí studia.
Výsledky učení
Cílem výuky je prohloubení pozornosti k verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. V rámci diskuse dochází k hloubkové analýze připravené lekce a zhodnocení její efektivity.
Předpoklady a další požadavky
Korekvizity: Didaktika a metodika klasického tance
Literatura
Doporučená literatura:
FOSTER, Rory. Ballet Pedagogy: The Art of Teaching. Florida: University Press of Florida, 2010. ISBN 978-0813034591.
GRANT, Gail. Technical manual and dictionary of classical ballet. 2. revised edition. New York: Dover Publications, 1967.
WARREN, Gretchen Ward. The Art of Teaching Ballet. Florida: University Press of Florida, 1996. ISBN 978-0813017112.
E-learning: https://moodle.amu.cz
YOU TUBE – odkazy k daným tématům
Bakalářské a magisterské diplomové práce
Hodnoticí metody a kritéria
prezentace vlastní pedagogické praxe formou videonahrávek, studium literatury a zdrojů na YouTube
Další požadavky: Docházka 100%, aktivita v hodinách
Poznámka
Informace ke kombinované formě:
Předmět probíhá kombinovanou formou kontaktní i bezkontaktní výuky v poměru cca 1:3, tj. 36 hodin distančně, 14 hodin prezenčně za semestr.
Součástí výuky v letním semestru je intenzivní soustředěná bloková výuka hlavních předmětů.
Výuka kombinuje vyučovací metody monologické, aplikační, interaktivní, podporuje samostudium v rámci bezkontaktní výuky a kritické myšlení studenta. Student je veden k tvorbě vlastního portfolia na základě získávání vlastních zkušeností a dovedností.
Kontakt v distanční formě bude zajištěn:
-telefonicky, emailem, videohovory
-prostřednictvím skupinové platformy pro komunikaci mezi studenty (sociální sítě, internet, aplikace, moodle atd.)
Samostatná práce studenta v rámci bezkontaktní výuky:
Vlastní pedagogická praxe:
Každý student bude dvakrát za semestr prezentovat svoji pedagogickou praxi a různé přístupy a podoby vyučovacích hodin, dle konzultace a zadání vedoucího pedagoga. Svoje vyučování natočí na kameru a zašle s patřičným komentářem o metodách, přístupu, korekcích a hodnocení žáků pedagogovi předmětu, který ho prostuduje a studentovi nejlépe v rámci kontaktní výuky nebo při individuální konzultaci dá zpětnou vazbu. Samozřejmě může být použita i písemná forma zpětné vazby nebo pomocí Skypu. Pokud student nemá vlastní pedagogickou praxi, musí si sám zorganizovat výuku na zadané téma tak, aby mohl natočit svůj pedagogický výstup.
Studium literatury:
Nastudování vybrané literatury patří k základním úkolům samostudia, studentům budou zadávána určená témata k prostudování na základě různých zdrojů. V rámci kontaktní výuky budou studenti analyzovat, srovnávat a aplikovat ve výuce získané vědomosti, které podrobí vlastnímu kritickému myšlení.
Příklady témat:
1)Práce s osnovami a školními vzdělávacími koncepcemi
2)Hlavní znaky škol klasického tance vzhledem k historii a současnému eklektickému přístupu
3)Zpětně vazební procesy, evaluace, diskuze s rodiči
Internetové zdroje:
K dalšímu získávání informací budou používány internetové zdroje, především YouTube, kdy studenti opět k daným tématům budou vyhledávat patřičné odkazy (minimálně čtyři k jednomu tématu), které si vzájemně budou předávat a získané informace a poznatky aplikují v rámci kontaktní praktické výuky.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Bc. - kombinované) Klasický tanec (Povinné předměty hlavní)