Taneční improvizace 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107KTI1 zápočet 2 10 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 43 až 53 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Bohumíra ELIÁŠOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Bohumíra ELIÁŠOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra tance

Obsah

Taneční improvizace slouží k zažití a osvojení si autentického zážitku z tance. Předmět rozvíjí schopnost tvořivé práce s pohybem a hlubší pochopení vazeb mezi jednotlivými pohybovými elementy.

Tematické okruhy

vnímání, haptické vnímání, dotek, pohled, imaginace

Cílem předmětu a výsledkem učení je

Výsledky učení

Cílem předmětu a výsledkem učení je

Předpoklady a další požadavky

Prerekvizity - Pedagogický proseminář

Korekvizity - Základy choreografie pro pedagogiku, Taneční výchova dětí

Literatura

Doporučená literatura:

BURROWS, Jonathan. A Choreographer's Handbook, Oxon: Routledge, 2010, ISBN 0-203-85216-8.

ELIÁŠOVÁ, Bohumíra. Improvizační postupy v současném tanci. 1. vyd. Praha: NAMU, 2013. 95 stran. ISBN 978-80-7331-269-5.

HUMPHREY, Doris. The Art of Making Dances. 2. vydání. New York: Grove Press, c1959. 189 stran.

JOYCE, Mary: First step in teaching creatic dance Children, National Press Books, 1973. ISBN 9780874842685.

KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec. Praha: Orbis, 1964. 261 s.

POLÁKOVÁ, Marta. Sloboda objavovať tanec. 1. vyd. Bratislava: Divadelný ústav, 2010. 165 s. ISBN 978-80-89369-23-2.

TUFNELL, CRICKMAY: Body Space Image, Notes Towards Improvisatition and Performance, Virago Press Ltd, 1990. ISBN 978-185381131.

Hodnoticí metody a kritéria

zpracování zadaných úkolů během výuky, písemná reflexe v rozsahu 1-3 NS

Další požadavky: Docházka 80% a aktivita ve výuce

Poznámka

Informace ke kombinované formě:

Předmět probíhá kombinovanou formou kontaktní i bezkontaktní výuky v poměru cca 1:4, tj. 40 hodin distančně a 10 hodin prezenčně za semestr.

Kontakt v distanční formě bude zajištěn:

emailem, telefonicky, internetovou sítí

prostřednictvím skupinové platformy pro komunikaci mezi studenty (sociální sítě, internet, aplikace, moodle atd.)

Samostatná práce studenta v rámci bezkontaktní výuky sestává z:

-nastudování zadané literatury k daným tématům

-sledování a analýzy vybraných ukázek choreografií na doporučených internetových zdrojích

-vypracování písemné analýzy a reflexe daného tématu podle tematických okruhů

-zpracování seznamu nastudované literatury k jednotlivým okruhům

-aplikace konkrétních metodických poznatků, informací z internetových zdrojů a literatury ve své vlastní pedagogické praxi, reflexe zkušenosti a následná konzultace s pedagogem daného předmětu

Tematické okruhy

Pohybové elementy – tělo, prostor, čas, dynamika – síla

Zdroje podnětů pro improvizaci – zcitlivění se, aktivace smyslů, vizuální vnímání, akustické vnímání, kinestetické vnímání, haptické vnímání, dotek, pohled, imaginace

Specifika improvizace jednotlivce, dvojice, trojice a skupiny

Student prezentuje příklady praktické aplikace k daným okruhům, předloží seznam nastudované literatury k jednotlivým okruhům, vypracuje písemnou reflexi na zadanou problematiku v rozsahu 1-3 NS.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
22.11.2024 16:00–17:30 Bohumíra ELIÁŠOVÁ černý sál
Hartigovský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů