Soustředění katedry nonverbálního divadla 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109SNDI1 | zápočet | 2 | 20 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra nonverbálního divadla
Obsah
Hlavním cílem soustředění všech studentů bakalářského stupně je intenzivní skupinová výuka. Výuka je plánovaná jako výjezdní (Poněšice) a využívá specifických podmínek daného prostředí (narušení stereotypu v rámci běžného rozvrhu), ve kterém se studenti soustředí na vytvoření vlastní tréninkové sestavy, reflexi a sebereflexi, na týmovou spolupráci, improvizaci ve spontánním plnění úkolů a realizaci okamžitých tvůrčích nápadů. Studenti se potkávají s pozvanými odborníky z příbuzných oborů a získávají tak znalosti v jiných oblastech než v rámci běžné výuky.
Dalším cílem je prohloubení vazeb v rámci tanečního a nonverbálního umění a prezentace vlastní umělecké tvorby. Studenti se učí kritickému myšlení a sebereflexi, komunikační kreativitě a strategii.
Soustředění vzniká pod vedením hlavních pedagogů, kteří se studenty individuálně konzultují jejich umělecké směřování a absolventské výkony. Probíhá společná diskuse a analýza tendencí v současném nonverbálním divadle.
Tematické okruhy:
- Rozvíjení dílčích aspektů výuky (společná improvizace v nedivadelním prostoru, využití místních podmínek pro tvorbu atd.)
- Mezioborová diskuse a reflexe
- Konzultace absolventských projektů
- Seznámení se s odborníky z dalších oborů (psychologie, zpěv, fyzioterapie) a využití jejich metod
Výsledky učení
Schopnost týmové spolupráce, sebereflexe a vzájemné diskuse. Student si vytváří vlastní tréninkovou sestavu. Individuální konzultace nad uměleckým směřováním v rámci studia. Získání znalostí z příbuzných oborů. Navázání kontaktů se studenty katedry tance.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Doporučená:
HALAŠ, Adam. Být mim je in. Taneční zóna 23, 2019, r. 23, č. 1, s. 6-11
JAWOR, Maja. Hlas a pohyb: herecká technika a herecká tvořivost: zkušenosti z Gradzienic a zkoušení inscenace Farmy v jeskyni Sclavi / Emigrantova Píseň. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze KANT – Karel Kerlický, 2010. 233 stran. ISBN 978-80-7437-031-1.
PATTERSON, Kerry. Jak mluvit, když o něco jde: klíčové rozhovory v práci i v životě. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0072-8.
SLAVÍKOVÁ, Eva a Eva VYSKOČILOVÁ, ed. Psychosomatický základ veřejného vystupování, jeho studium a výzkum: sborník z konference 14. a 15.10.1999. Praha: Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-50-3.
VAVŘÍKOVÁ, Eliška. Mimesis a poiesis: od etnoscénologického výzkumu k hereckému projevu v inscenaci Farmy v jeskyni Sclavi/Emigrantova Píseň. Praha: KANT – Karel Kerlický, 2009. 165 s. ISBN 978-80-86970-87-5.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1.
Hodnoticí metody a kritéria
docházka 90 %
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Nonverbální divadlo (Bc) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Nonverbální divadlo (Bc) - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)