Hudební management v oblasti zábavního průmyslu 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110MZP2 | zkouška | 2 | 9 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 5 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je pokračovat v seznamování posluchačů s fungováním nejdůležitějších součástí showbusinessu, zejména v oblasti hudby a naučit je některým organizačním technologiím, které jsou společné jak pro oblast nonartificiální, tak artificiální hudby. Studenti se naučí nejdůležitějším producentským, marketingovým a propagačním postupům a technologiím při managementu nonartificiální hudby zejména v oblasti nahrávací činnosti, organizaci velkých turné v rámci ČR i v rámci Evropy včetně všech moderních forem fundraisingu, dokonalému vypracování finančního plánu, jeho plnění a kontrole.
Tematické okruhy:
- Vztah nonartificiální a artificiální hudby, technologie a modely fungování
- Základní technika fundraisingu v oblasti zábavního průmyslu a showbusinessu
- Digitální média v komplexu zábavního průmyslu a showbusinessu
- Nahrávací projekty, digitální distribuce, sociální sítě a fan clubs, merchandising
5. 360 deal – historie, funkce a význam
Výsledky učení
Student bude umět analyzovat nejdůležitější součásti zábavního průmyslu a showbusinessu zejména v oblasti hudby. Naučí se klíčové technologické, marketingové a finanční postupy při organizaci rozsáhlých turné a při nahrávací činnosti nonartificiální hudby. Bude umět vypracovat plán fundraisingu v oblasti tzv. megastar events, osvojí si znalost tzv. 360 deal včetně všech náležitostí a vypracování podrobného finančního plánu takové akce.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
ŽÁKOVÁ, Eva a kol. Kulturní a kreativní průmysly v České republice. Praha: Institut umění –
Divadelní ústav, 2011. ISBN 978-80-7008-009-2.
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly, příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Institut umění –
Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-274-4.
Online zdroje:
NEO, Jesse. Music 101: 360 Record Deal Explained (2020 UPDATED). In: Gemtracks.com [online]. 10. 6. 2016 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.gemtracks.com/guides/view.php?title=what-is-a-360-record-deal&id=127
www.ifpi.com
www.osa.cz
www.dilia.cz
Doporučená literatura:
Online zdroje:
Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery: Perspectives from the Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024 [online]. PwC Network, 2020, [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.pwc.com/gx/en/entertainment-media/outlook-2020/perspectives.pdf
Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery [online]. Statista Research Department, 2016 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/237769/value-of-the-us-entertainment-and-media-market/
Hodnoticí metody a kritéria
Teoretická část – znalost látky uvedené v anotaci předmětu a schopnost její aplikace na domácí i mezinárodní poměry – 40 % výsledného hodnocení.
Vypracování, analýza a zdůvodnění projektu z oblasti showbusinessu, zejména oblast muzikálu, open air megakoncertu nebo dalších nahrávacích akcí. Vypracování tzv. 360 deal projektu; fundraising, marketing, digitální marketing projektu – 60 % výsledného hodnocení.
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty)