Struktura a fungování hudebního života

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110SFUHZ zkouška 5 12 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 116 až 141 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Marek ŠULC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit studenty s důkladnou a konkrétní analýzou světového hudebního průmyslu a místem českého hudebního průmyslu a celého hudebního komplexu ve vztahu k světovému hudebnímu trhu. V přednáškách se důkladně rozeberou exportní možnosti a schopnosti českého hudebního komplexu ve formě vývozu „živé“ hudby (sólisté, ansámbly, orchestry, operní soubory) a ve formě exportu duševního vlastnictví (vývoz tvorby chráněných autorů, nakladatelských práv, filmové, reklamní a herní produkce natočené v ČR). Studenti získají důkladné znalosti o perspektivách a možnostech revoluce 4.0 i o globalizačních tendencích a úloze GAFA, globálních internetových a digitálních platforem. Studenti se naučí orientaci v institucích, společnostech a podnicích v oblasti soukromého, veřejného i občanského sektoru a budou umět analyzovat jejich perspektivy z hlediska dalšího vývoje světové ekonomiky.

Tematické okruhy:

Srovnání světového hudebního průmyslu s dalšími kreativními průmysly

Export české hudby v oblasti vývozu „živé síly“

Export české hudby ve formě duševního vlastnictví

Globalizační tendence a digitální revoluce

GAFA – klady a zápory, světová a česká ekonomika

Výsledky učení

Studenti se naučí analýze světového hudebního trhu a získají podrobný přehled exportních schopností našeho hudebního průmyslu. Naučí se analyzovat možnosti a schopnosti velkých, středních a malých podnikatelských subjektů v oblasti hudebního průmyslu a hudebního života včetně úlohy nových médií. Budou schopni analyzovat exportní sílu jednotlivých subjektů, případně mohou vytvořit business exportní plány jednotlivých segmentů hudebního života.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

Music Moves Europe – A European Music Export Strategy [online]. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2019 [cit. 2020-11-27]. ISBN 978-92-76-11595-3. Dostupné z: https://www.kreativnievropa.cz/wp-content/uploads/2020/01/A-European-music-export-strategy-final-report.pdf?force-download

VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.

DOHNALOVÁ, Lenka a kol. Mezinárodní management v hudebním sektoru. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2018. ISBN 978-80-7008-409-0.

www.ifpi.cz

www.osa.cz

www.intergram.cz

Doporučená literatura:

MAŘÍK, Vladimír a kol. Průmysl 4.0: výzva pro Českou republiku. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-440-0.

Hodnoticí metody a kritéria

Znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 60 % výsledného hodnocení

Vypracování podrobného zhodnocení zadané instituce, organizace nebo podniku včetně základních ekonomických parametrů a rozvahy – 40 % výsledného hodnocení

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 60 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
15:20–16:05
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 15:20–16:05 Marek ŠULC Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů