Kritické čtení odborného textu

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
180KCHP zkouška 6 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 108 až 138 hodin domácí příprava česky akademický rok

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jiří ŠTILEC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Jedná se o specializovanou přednášku určenou pro letní semestr prvního roku studia, která navazuje na metodologicky orientovaný kurz Výzkumné a publikační metody. Studenti se naučí vztahovat teoretické poznatky z četby odborných textů k vlastní umělecké tvorbě a vědecké práci. Přednášky vyučujícího budou kombinovány se seminárními diskusemi o probíraných textech.

Tematické okruhy:

V rámci předmětu Kritické čtení odborného textu budou k analýze vybírány především důležité kapitoly ze spisů autorů, jež jsou relevantní pro současné myšlení a teoretickou reflexi managementu, produkce a marketingu (Kotler, Drucker a další včetně textů našich autorů). Snahou bude představit celkový myšlenkový kontext, přiblížit autorem využívané pojmy a termíny a následně se je pokusit vztáhnout na oblasti bádání studentů. Při práci s textem a následné diskusi o něm budou studenti podněcováni aktivně promýšlet diskutované myšlenkové paradigma. Výběr textů uvedený v oddílu Studijní literatura a studijní pomůcky je spíše orientační, konkrétní texty budou voleny v návaznosti na témata dizertačních prací a odborné zaměření studentů.

Výsledky učení

Prohloubení analytických schopností a kritického pohledu studentů při práci s odborným textem. Rámcový vhled do současného myšlení v oblasti organizace a produkce umění a jeho teoretické reflexe.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

ADORNO, Theodor W. Einleitung in die Musiksoziologie, Zwölf theoretische Vorlesungen. 12. Auflage. Suhrkamp Verlag, 1975. ISBN 978-3-518-27742-3.

CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly – příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-231-7.

DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86162-53-X.

HÖHNE, Steffen. Kunst- und Kulturmanagement. Wilhelm Fink Verlag, 2009. ISBN 978-3825232788.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.

KOTLER, Philip – DIPAK, C. Jain – SUVIT, Maesincee. Marketing v pohybu, Nový‎ přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2007. ISBN 80-7261-161-4.

LYOTARD, Jean-Francois. O postmodernismu. Praha: Filozofický ústav AV ČR, 1993. ISBN 80-7007-047-1.

Doporučená literatura:

DRUCKER, Peter F., The Essential Drucker, HarperCollins USA, 2008.

WEISS Antonio, The Practical Guide to Digital Transformation, Kogan Page Ltd., 2022, ISBN: 781398603653.

FOUCAULT, Michel. Archeologie vědění. Praha: Herrmann & synové, 2002. ISBN 978-8023901245.

GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři, Síla vyprávění věrohodný‎ch příběhů v nevěrohodném světě. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-151-8.

KUHN, Thomas Samuel. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 1997. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 80-86005-54-2.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím. Extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje. ISBN 80-207-0296-2.

Web:

https://monoskop.org/File:Manovich_Lev_The_Language_of_New_Media_2001.pdf

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínky pro udělení atestace: dílčí písemná reflexe probíraných textů, aktivní účast v diskusích týkajících se probíraných textů a témat.

Poznámka

není

Rozvrh na akademický rok 2024/25:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů