Inscenační tvorba 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
201ICR3 | zkouška | 17 | 20 hodiny výuky týdně (45 minut), 215 až 300 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Tomáš PAVELKA, Miroslava PLEŠTILOVÁ, Milan SCHEJBAL, Milan ŠOTEK
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra činoherního divadla
Obsah
Výuka je zaměřena na praktickou realizaci divadelního představení v rozsahu celovečerního díla s využitím plné škály výrazových prostředků. Student musí při své práci zohlednit individuální a společná témata spolutvůrců, kontext divadla, kontext místa a kontext ostatních inscenací divadla. Učí se smysluplně propojit jednotlivé složky divadelního představení prostřednictvím živé komunikace s vybranými spolupracovníky. Provádí náročnou tematizovanou montáž z hlediska obsahu i formy s využitím plnohodnotné scénografie, hudby, zvuku. Učí se správnému rozvržení postupu práce, zadávání úkolů spolupracovníkům a komunikaci s nimi. Poznává, co je průběžné hledání tvaru a schopnost rozvíjet zamýšlené téma. Vytváří si příslušný poznámkový aparát a jeho uspořádání a vyhodnocování, užívá samostatně pomocnou literaturu, ověřuje si svou inspiraci mimo divadlo v umění a v realitě.
Výuka probíhá pod supervizí pedagogů hlavních oborů v následujících tématických okruzích:
- Úvod do studia inscenace.
- Čtené, prostorové, herecké, technické, osvětlovací, hlavní, generální zkoušky, první uvedení, premiéra, reprízy.
- Vedení a spolupráce inscenátorů a herců.
- Vedení individualit a kolektivu, taktika a strategie zkoušení.
- Pohybová, choreografická, zvuková, hlasová a pěvecká spolupráce.
- Inscenace a její propagace.
Výsledky učení
- Prokázat schopnost samostatné tvůrčí práce na inscenaci od první inspirace po její realizaci před divákem.
- Spolupráce s ostatními tvůrci na komplexním tvaru.
- Plnohodnotné využití všech dostupných audiovizuálních prostředků.
- Produkční, organizační a marketingová součást práce režiséra.
- Příprava vlastní, společná, studium inscenace a její provádění.
- Proměna inscenačního záměru ve vazbě na spolupracovníky i diváky.
- Režisér jako vůdce i součást týmu.
Předpoklady a další požadavky
Profesionálně vybavená školní scéna, intenzivní spolupráce s katedrou scénografie, produkce, případně dalšími pracovišti.Spolupráce s výrobou, agenturami, médii. Externí spolupracovníci v návaznosti na typ připravované inscenace. Spolupráce s dalšími ročníky oboru herectví KČD a KALD.
Literatura
Literatura a další studijní materiály včetně výtvarných, hudebních apod. jsou zadávány individuálně na základě přípravy absolventské inscenace, scénického projektu.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnotí se umělecký výsledek absolventské inscenace a celkový průběh zkoušení, včetně písemné reflexe.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie činoherního divadla (M.A.) (Povinné předměty hlavní)
- Režie činoherního divadla (M.A.) (Povinné předměty hlavní)