Úvod do filmové scénografie 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203UFEA1 zápočet 2 24 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava anglicky zimní

Garant předmětu

Ondřej NEKVASIL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL

Obsah

Cílem tohoto přednáškového cyklu je seznámení studentů scénografie DAMU a dále studentů oborů kamery, režie a produkce FAMU s filmovou scénografií a profesí filmového scénografa. První přednášky jsou věnovány historii filmové scénografie a technickému vývoji tohoto oboru. Dále se přednášející věnují složení štábu filmového scénografa a jeho pracovní náplní během příprav a natáčení filmu. Následují přednášky věnované typologií filmových dekorací a odlišnými nároky na jejich realizaci jak z hlediska výtvarného, tak technického. Minimálně dvě přednášky jsou věnovány stručnému přehledu vývoje architektury a hmotné kultury a vlivu těchto oborů na práci filmového scénografa. Přednášející seznámí posluchače s tím, jak jednotlivé výtvarné a technické profese ve filmovém štábu na sebe navazují a jak se jejich práce vzájemně ovlivňuje. Jedna z přednášek je věnovaná speciálním efektům ve filmu a spolupráci mezi filmovým scénografem a supervizorem speciálních efektů a následně se supervizorem vizuálním efektů. Každá přednáška je doplněna nejen fotografiemi scénografických realizací, ale i ukázkami z filmů českých a světových filmových tvůrců.

Výsledky učení

Cílem tohoto přednáškového cyklu je seznámení studentů scénografie DAMU a dále studentů oborů kamery, režie a produkce FAMU s filmovou scénografií a profesí filmového scénografa. První přednášky jsou věnovány historii filmové scénografie a technickému vývoji tohoto oboru. Dále se přednášející věnují složení štábu filmového scénografa a jeho pracovní náplní během příprav a natáčení filmu.

Předpoklady a další požadavky

Žádné.

Literatura

ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.

BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.

LoBRUTTO, Vincent. The Filmmaker's Guide to Production Design.New York: Allworth Press, 2002. ISBN 978-1581152241.

MARNER, Terence St. John. STRINGER, Michael. Film design. London, New York: The Tantivy Press, A.S. Barnes, 1974.

PRESTON, Ward. What an Art Director Does: An Introduction to Motion Picture Production Design. Los Angeles: Silman-James Press, 1994. ISBN 9781879505186.

RIZZO, Michael. The Art Direction Handbook For Film. Waltham: Focal Press, 2005. iSBN 978-0240806808.

SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.

Hodnoticí metody a kritéria

Posluchač musí absolvovat alespoň předepsaný minimální počet přednášek, pro udělení zápočtu.

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů