Dramaturgická pracovna 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204DRP1 | zápočet | 2 | 20 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava | česky | zimní i letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra alternativního a loutkového divadla
Obsah
Dramaturgická pracovna je prvotně prostorem pro setkání a oboustrannou výměnu studentů a pedagogů, která svůj směr, cíl a zadání formuluje právě skrze setkání samotné a sdílenou společnou inteligenci, sensitivitu, zkušenost či spekulativní vizi. Tato svého druhu laboratoř je otevřenou platformou, v níž se témata rodí a animují skrze kolektivní proměňování kompoziční matérie, tesání či opracovávání a zpřesňování. Platforma, kde spíše sami studenti mohou být hybateli a novými objevovateli nejen aktuální, ale i možné budoucí podoby této profese. Také se mohou směle stát tvůrci nového pojmového aparátu a příhodného slovníku, které tuto velmi hybridní a těkavou disciplínu mohou definovat v podobě, jež je aktuální a vykračuje mimo mantinely uvažování opřeného například o dramatický text či jinou literární předlohu nebo ustálenou strukturu a formu.
Výstupy z pracovny mohou být různorodé – diskuse, texty, manifesty, videa, prezentace, kolokvia, nekonečné porady i rychlé soudy, ale také soupisy omylů, slepých stezek či principů, jež se jeví jako trvalé.
Dramaturgický subjekt je těkavé, nestálé povahy. Je součástí divadelního organismu, ale jeho výhodou i nevýhodou je jeho mnohdy skryté konání, málo rozpoznatelný vliv i těžko definovatelná sociální a politická dimenze. Proto je vhodným typem pro kolektivní i individuální zkoumání, protože se v případě dramaturgie nejedná o uzavřený systém, ale nesourodý keř rozbíhavých pravomocí, politik, estetik, pozic. Víme i nevíme, čím dramaturgie je.
Výsledky učení
Rozvíjet dramaturgické schopnosti a dovednosti.
Přemýšlet divadlem v nejširším kontextu.
Rozvíjet předpoklady studujících jako samostatné tvůrčí osobnosti se schopností reflexe a sebereflexe.
Předpoklady a další požadavky
Kreativní předpoklady.
Schopnost tvůrčí spolupráce a sdílení
Schopnost analýzy a reflexe.
Literatura
Není.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v hodině (minimálně na 4 setkáních za semestr).
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 09:00–12:00 | Marta LJUBKOVÁ | Učebna teorie Karlova 26, Praha 1 |
Výuka probíhá v R210: 21. 3., 4. 4., 25. 4., 2. 5., 16. 5., pouze výuka 28. 3. je v R214 | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Alternativní a loutkové divadlo (M.A.) (Volitelné předměty)
- Scénografie alternativního a loutkového divadla (Volitelné předměty)
- Herectví alternativního a loutkového divadla (B.A.) (Volitelné předměty)
- Režie a dramaturgie alternativního a loutkového divadla (B.A.) (Volitelné předměty)