Dramatická výchova s dospělými 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205QDVD1 | zápočet | 2 | 20 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Kurz je koncipován jako dvousemsestrální.
Témata:
- Divadelní aktivity v edukaci dospělých.
- Formy a možnosti divadelní práce s dospělými.
- Společenství, komunita.
- Práce se skupinou na jevištním tvaru nebo práce na projektu interní práce.
Výsledky učení
Cílem kurzu je rozšířit kompetence studentů oboru směrem k dramatickovýchovné a divadelní práci s dospělými, s různými komunitami. Formy takové práce mohou být různé – od pravidelné práce se souborem až např. k divadlu fórum s dospělými. I v takovéto podobě dramatické výchovy je student veden k zvažování edukačního rozměru práce. Během kurzu by měl student vytvořit jevištní tvar s dospělými, a to buď formou pravidelné práce nebo realizací workshopu, případně vytvořit projekt interní práce s dospělými, v němž využije divadelních prostředků.
Student:
- pojmenuje shody a rozdíly ve způsobech práce s dětskou skupinou a skupinou dospělých,
- uplatňuje principy a prostředky dramatické výchovy při práci s dospělými,
- v procesu vede účastníky k aktivní spolutvorbě,
- vytvoří jevištní tvar s dospělými, případně jevištní tvar nebo jinou formu dramatickovýchovné práce pro dospělé,
- při práci se skupinou zvažuje edukační hodnoty procesu.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Amatérská scéna. Praha: NIPOS. ISSN 0002-6786. Dostupné Z: http://www.amaterskascena.cz/.
CLARK, Jim; DOBSON, Warwick; GOODE, Tony; NEELANDS, Jonothan. Lekce pro život: Drama a integrované kurikulum. Přeložila Eva BUREŠOVÁ. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 128 s. Přel. z: Lessons for the Living: Drama and the integrated curriculum [1997]. ISBN 978-80-210-4580-4.
HOŘÍNEK, Zdeněk. Nové cesty divadla: (K teorii studiových scén). Praha: ÚKDŽ, 1986.
KOVALČUK, Josef. Autorské divadlo 70. let: (Vztah scénáře a inscenace). Praha: ÚKVČ, ed. Knihovnička amatérského divadla, sv. 5. 1982. 84 s.
ODDEY, Alison. Devising Theatre: A practical and theoretical handbook. London-New York: Routledge,1994. 258 s. ISBN 0-415-04900-8.
ŠÍPEK, JIŘÍ. Psychologické souvislosti scénické tvorby. Praha: Nakladatelství Kant - Karel Kerlický, 2010. 144 s. ISBN 978-80-7437-035-9.
ŠRÁMKOVÁ, Vítězslava (ed.). Hledání výrazu: České autorské amatérské divadlo v 80. letech. Praha: IPOS, 1990. 76 s., 8 s. příl. ISBN 80-7068-028-8.
Tvořivá dramatika. NIPOS-pracoviště ARTAMA. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU, 1990-. 3x ročně. ISSN 1211-8001.
Hodnoticí metody a kritéria
- Zápočet.
- Student vytvoří alespoň drobný jevištní tvar se skupinou dospělých, případně jevištní tvar pro dospělé s edukačními cíli (např. divadlo fórum, strukturované drama apod.) nebo projekt interní dramatické výchovy s dospělými účastníky.
- Hodnotí se aktivní zapojení studenta do práce v kurzu a práce na výstupu - jevištní prezentaci nebo edukačním projektu.
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje