Herecká propedeutika a metodika herecké práce 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205YHPH1 | zápočet | 1 | 22 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 9 až 14 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Předmět „Herectví na zákldaě dialogického jednání“ je úvodem do herectví v jeho autorském aspektu, tedy nikoli pouze hraní rolí, ale herectví jako hry a tvorby. Důraz je kladen na vnímání partnera, týmovost tvorby a na osobnostní /autorský vklad. Předpokládá se též schopnost autorského psaní a dramaturgické tvorby. Předmět vede k pochopení principů a navádí studenty na jejich pozdější samostatné rozvíjení. Neklade si za cíl připravit studenty k profesionální herecké práci.
- Dramaturgická příprava.
- Analýza osobních a osobnostních témat a jejich zpracování.
- Aktivní analýza situací.
- Skladba a příprava klausurního představení.
Výsledky učení
Cílem Základního dvousemestrálního kursu je
- uvědomit studenta o možnostech hereckého projevu (zascílenosti, konkrétnosti, skladebnosti, komunikativnosti projevu),
- uvědomit jej o procesu zkoušení role tak, aby dokázal vědomě a samostatně na své roli pracovat v souhře s ostatními.
Předpoklady a další požadavky
- Prerekvizity: obecná znalost principů autorské tvorby a zkušenost z dialogického jednání, přednesu, řečového jednání, hlasové tvorby a jevištního pohybu, kreativní předpoklady.
- Korekvizity: kreativní předpoklady, studium dialogického jednání, studium řečového jednání respektive přednesu, studium jevištního pohybu.
Literatura
Čechov, M. O herecké technice
Stanislavskij, K.S. Moje výchova k herectví
Donnellann, D. Herec a jeho cíl
Brook P. Prázdný prostor
Barba E. a Savarese N. Slovník divadelní antropologie
Hodnoticí metody a kritéria
- Během semestru se vyžaduje samostatná četba, průběžná příprava dílčích zadání, samostatné zkoušení rozpracovaných situací.
- Celkové hodnocení se skládá z 50 % z hodnocení aktivity na cvičeních, 30 % z autorského vkladu a 20 % umělecké kvalitě výkonu na klasurním představení.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje