Management týmu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MNT | zápočet | 1 | 20 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 10 až 15 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Osnova předmětu:
Cílem předmětu je užitečně provázet skupinu studentů procesem tvorby týmu, který má společný cíl - realizaci festivalu Zlomvaz. Důraz klademe na vytvoření bezpečného prostředí.
Obsah vzniká v souladu s aktuálními objednávkami studentů, rámec tvoří:
I. Pochopení teoretického základu:
- teorie komunikace, systémová teorie, objektivismus, konstruktivismus, kvantová mechanika, jazyk, řeč, skutečnost, pravda, kontext, cesta, cíl, kontrola, pomoc, konstrukt, problém, kultura, týmové a osobnostní typy a role.
II. Sebereflexe vlastního jednání a myšlení:
- přemýšlení o vlastním jednání, přemýšlení o přemýšlení, přemýšlení o přemýšlení o přemýšlení. Zásady zpětné vazby a její užitečné používání.
III. Komunikace:
- Co a proč to je? Jak funguje náš mozek? Proč komunikujeme? Jaké jsou prostředky komunikace? Komunikace bez porozumění. Co se během komunikace děje? Jaké jsou cíle komunikace? Jaké jsou „zásady“ komunikace? Verbální/nonverbální komunikace, masová komunikace, veřejná a osobní komunikace - rozdíly.
Výsledky učení
Cíle předmětu:
- Student bude zvyklý na pozadí teorií samostatně a zodpovědně pracovat, komunikovat s přihlédnutím k individuálním specifikům a potřebám. Bude podněcovat k přemýšlení sebe i kolegy.
- Student bude schopen definovat, čeho chce v rámci týmové spolupráce na konkrétním projektu dosáhnout a co k tomu potřebuje.
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Literatura
Berne, Eric: Jak si lidé hrají, Praha: Dialog, 1992
Bono, Edward de: Šest klobouků aneb Jak myslet, 1. vyd. Praha: Argo, 1997
Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998
Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997
Hodnoticí metody a kritéria
Konkrétní požadavky pro udělení zápočtu jsou výstupem počáteční dohody týmu, stejně jako limit docházky.
Webová stránka předmětu
https://www.linkedin.com/in/esterfiserova/
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
11.10.2024 | 10:00–15:30 | Jarmila Ester FIŠEROVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | ||
15.11.2024 | 10:00–15:30 | Jarmila Ester FIŠEROVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | ||
06.12.2024 | 10:00–15:30 | Jarmila Ester FIŠEROVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (Povinné předměty)