Prezentační a mediální dovednosti 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PMD2 | zkouška | 2 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 19 až 29 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
- Role komunikace v současném světě.
- Komunikační řetězec a jeho hlavní články.
- Tři základní komunikační potřeby člověka.
- Vztah formy a obsahu sdělení.
- Hlavní zásady pro úspěšnou prezentaci.
- Práce s technikou při prezentaci.
- Šum a zpětná vazba.
- Praktický nácvik.
Výsledky učení
Naučit posluchače správným návykům při přípravě a realizaci veřejné prezentace.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008
Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007
Ehrenborg, J. - Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995
Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994
Kraus, J. : Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004
Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004
Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991
McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000
Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010
Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003
Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010
Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006
Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích.
Během semestru se od posluchačů očekává příprava a předvedení minimálně jedné prezentace na libovolné téma. Ústní zkouška ve formě závěrečné prezentace. Celkové hodnocení se skládá ze 30 % z hodnocení aktivity na seminářích a ze 70 % z hodnocení závěrečné prezentace. Pro hodnocení prezentace jsou rozhodující prezentační dovednosti, nikoli obsah prezentace.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (Povinně volitelné předměty)