Pedagogická praxe 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
282PED3 | zápočet | 20 | česky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Obsah
Povinně volitelný předmět Pedagogická praxe 3 navazuje na povinný předmět Pedagogická praxe 1. Je vytvořen pro pedagogickou praxi většího rozsahu, odpovídá pracovní zátěži 500 hodin včetně přípravy. Stejně jako Pedagogická praxe 1 může mít podobu pravidelné výuky nebo může být realizován formou jednorázových dílen. Součástí této praxe je i studentovo zapojení se do další práce na pracovišti mimo přímou výuku (podíl na rozvojové práci, práce na inovativních materiálech, metodických materiálech, studijních oporách apod.) případně její hlubší propojení s výzkumem. Student realizuje tuto praxi samostatně nebo v týmu. Praxi lze konzultovat s pedagogy, jimž odpovídá zaměření praxe (případně se školitelem, pokud je praxe vázána na výzkum), mentorská konzultace už ale není její povinnou součástí.
Podoba praxe se odvíjí od studentova zaměření – může být realizována na DAMU, jiné VŠ, ale i v jiných kontextech formálního i neformálního vzdělávání (školy, neziskové instituce, divadla, jiné kulturní instituce …). Student si v průběhu praxe vede portfolio nebo pedagogický deník nebo vytváří materiály jiné povahy (metodické materiály, studijní opory, výstupy výzkumné povahy apod.), kurz Pedagogická praxe 3 uzavře rozpravou nad nimi. Tato praxe je obvykle zdrojem výzkumných dat pro disertační výzkum.
Výsledky učení
Student:
- plánuje svou výuku s oporou o oborové znalosti a dovednosti a s ohledem na potřeby skupiny,
- samostatně, v tandemu nebo v týmu vede pedagogický proces,
- reflektuje vlastní pedagogickou práci,
- vnímá a vyhodnocuje svou vlastní praxi ve vztahu k širším oborovým kontextům,
- propojuje výstupy z praxe se svým výzkumem,
- praxi vnímá jako místo rozvoje, podílí se na inovacích, tvorbě podpůrných studijních materiálů, metodik nebo využívá praxi ke sběru výzkumných dat.
Předpoklady a další požadavky
Pedagogická praxe 1
Literatura
Studijní literatura se odvíjí od zaměření studentovy praxe. Doktorandi mají k dispozici obsáhlou odbornou knihovnu DAMU i jednotlivých kateder, které jsou pro potřeby praxe využitelné.
Posluchačům jsou k dispozici diplomové práce, jejichž témata se vztahují k umělecko – pedagogické praxi, dokumentace samostatných tvůrčích projektů, katedra výchovné dramatiky spravuje obsáhlý videoarchiv, který obsahuje záznamy divadelních a přednesových vystoupení dětských, středoškolských a dalších souborů a divadel a množství pracovních záznamů interních lekcí dramatické výchovy a dalších projektů (včetně zahraničních).
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínkou udělení zápočtu je rozprava nad portfoliem a dalšími výstupy studentovy praxe (inovativními materiály, studijními oporami, učebními texty, metodickými materiály, materiály souvisejícími s výzkumem apod.), při níž student prokáže schopnost propojovat zkušenosti z praxe se širšími oborovými (teoretickými i praktickými) kontexty, případně i se svým výzkumem.
Požadavek: Portfolio praxe (viz Pedagogická praxe 1), případně pedagogický deník, další materiály související se širokým pojetím praxe nebo s jejím provázáním s disertačním výzkumem.
Rozvrh na akademický rok 2024/25:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Drama, psychosomatika a autorství v pedagogice a sociální praxi - na dostudování KVD (Povinně volitelné předměty)