Realizační dílna 1. ročníku 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302RDP2 | zápočet | 2 | 3 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 19 až 29 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra režie
Obsah
Popis předmětu:
V návaznosti na předmět Realizační dílna 1. ročníku 1 rozvíjí tento předmět znalosti základů filmové režie a
dramaturgie a vede k finální podobě přípravy a realizací praktického mezioborového cvičení 1. ročníku.
Výuka se skládá z následujících forem: lektorská činnost, řízený dialog, diskuse. Součástí jsou kozultace se
studenty a pedagogy ostatních kateder AMU, participujících na výrobě cvičení.
Témata:
● Rozprava nad formálním pojetím hrané etudy
● analýza technického scénáře hrané etudy
● průběžné konzultace nad storyboardem hrané etudy
● průběžná konzultace s ostatními katedrami FAMU a AMU
● analyza hereckých zkoušek
● konzultace scénografické koncepce (ve spolupráci s výtvarnými katedrami AMU)
● konzultace zvukové a hudební koncepce (ve spolupráci s katedrami zvuku a hudebními katedrami AMU)
● konzultace střihové koncepce (ve spolupráci s katedrami kamery a střihu)
● konzultace koncepce kamery (ve spolupráci s katedrami kamery a střihu)
● analyza natočeného materiálu ve spolupráci s ostatními katedrami
● průběžná analýza střihu a zvuku
● průběžná konzultace dokončovacích práci
Praktické úkoly:
● připravit technický scénář a storyboard pro hranou etudu (ve spolupráci s katedrami kamery a střihu)
● oslovovat spolupracovniky a herce pro spolupráci na natáčení (ve spolupráci s katedrou produkce)
● celková příprava natáčení ve spolupráci se studenty ostatních kateder
● uskutečnit natáčení hrané etudy
● sestříhat, zvukově a obrazově dokončit hranou etudu
● připravit závěrečnou projekci hrané etudy
Ve všech fázích je student nabádán k samostatnému uvažování a tvoření. Funkce pedagoga je především
konzultační. Celý proces reflektuje, ale neřídí ho a neovlivňuje. Jde především o proces, který má pomoci studentům
najít vlastní témata, adekvátní filmový styl a způsob jak docílit uskutečnění svých uměleckých záměrů.
Princip dílen:
Kompletní výuku Realizačních dílen 1. ročníku zajišťují pro každý ročník na rok někteří pedagogové z výše
uvedeného výčtu. Po roce se vedení dílny mění. Návaznost a koncepci dílny zajišťuje garant předmětu.
Výsledky učení
● Student si osvojí dramatické, realizační i komunikační principy nutné k tvorbě krátkého dramatického útvaru
(max 10 min).
● Student umí režijně připravit natáčení krátkého filmu.
● Student si osvojí uvažování o hereckém obsazení, výtvarném pojetí a ostatních formálních prostředcích
filmového díla.
● Student si osvojí praktické zkušenosti režie a vedení štábu.
● Student si osvojí praktické zkušenosti postprodukce.
● Student je shopen zpětné analýzy zvolených kroků
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
VALUŠIAK, J. Základy střihové skladby, Praha, Akademie múzických umění, 2012, ISBN 978-80-7331-230-
5
Hodnoticí metody a kritéria
Od studentů se očekává 100% účast, splněný všech dílčích úkolu a ustní obhajoba svých námětů a uměleckých
záměrů. Student je povinen zúčastnit se všech konzultaci s ostatními katedrami.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - bakalář_2021 (Povinné předměty)