Camera in Documentary Film 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304CDF2 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava anglicky

Garant předmětu

Michal BAUMBRUCK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal BAUMBRUCK

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

TOPICS FOR SEMINARS

History of Documentary film –

1970- 1980 Errol Morris, Chris Marker, Wim Wenders, Kazuo Hara.

1990-present

Michael Moore, Agnes Varda, European Doc Film. Nikolaus Geyrhalter , Thomas , Roberto Minervi ,

Documentary Modes

Expository, observatory, participatory, poetic, reflexive, performative, interacitve

Grand Scale

After the Quatsy Trilogy : Viktor Kossakovski - https://dafilms.cz/film?q=victor+kossakovsky

Anatomy of a doc – (interview, testimonial, dialogue, coverage, b-rool. a-roll, illustration, poeti metaphore, description, reportage, combining styles and modes. )

Documentary film and Ethics – how to approach your social actor Minervini vs Klusák (Daliborek ), Shoah, Meeting the Man: James Baldwin in Paris, social docs

Camera Gear– discussing different documentary packages, cameras used in Sundance docs,

Interview – how to setup an interview in different situations for different formats.

Documentary Portrait of a person - different approaches to a portrait

Current documentay content, How to with John Willson, Youtube content creators

Shooting in extreme conditions Films Visitors, plus online with the dop or dir. if possible

Commercial the work of DOP in Commercials

Each seminar will have a section where students will analyse a doc. film of their choice

Výsledky učení

Seminars in the second semester will develop further the systematic preparations of Camera Dept. students to position as the DoP for shooting a documentary film.

We will discuss basic lighting principles and use of evailable light in documentary genres.

Different formats and styles of shooting in ragrd to the size of the project and the crew will be also discussed.

We will analyse different approaches to documentary film and different modes. The screenings of excerpts of relevant examples will continue and also the the students will bring their own picks for discussion.

Besides the regular seminars there will be seminars with international and local gusts and mentors. These included in the past Joao Atala, Brazilian cinematographer of an Oscar winning documentary, Samir Luma, cinematographer of Honey Land and others.

Předpoklady a další požadavky

The students will watch the films in their entirety selected for this seminar prior to the analysis sessions in order to formulate their opinion on the narrative and camera style.

Literatura

Bill Nichols Introduction to Documentay , Indiana University Press,

https://dafilms.cz/

https://documentaryheaven.com/

http://www.documentaryguide.com/

https://www.bhphotovideo.com/

http://www.documentaryfilms.net/

Hodnoticí metody a kritéria

Credit is awarded based on: active participation in class + 80% attendance

Webová stránka předmětu

https://dafilms.cz/
https://documentaryheaven.com/
http://www.documentaryguide.com/
https://www.bhphotovideo.com/
http://www.documentaryfilms.net/

Poznámka

no

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 230
Sborovna KK

(Lažanský palác)
BAUMBRUCK M.
15:40–17:15
(přednášková par. 1)
místnost 230
Sborovna KK

(Lažanský palác)
BAUMBRUCK M.
15:40–17:15
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 15:40–17:15 Michal BAUMBRUCK Sborovna KK
Lažanský palác
přednášková par. 1
Út 15:40–17:15 Michal BAUMBRUCK Sborovna KK
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů