Digitální workflow 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304DW1 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Martin HŘEBAČKA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Martin HŘEBAČKA

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem předmětu je zorientovat studenty - budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.

Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL

a naučí se je používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.

Součastí předmětu jsou praktická cvičení a navštěva specializovaných pracovišť.

Forma studia

seminář s praktickou výukou

Předpoklady a další požadavky

Absolvování předmětu DaVinci v kameramanské praxi

Obsah kurzu

Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálbního workflow – během nátáčení a postprodukce

Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, tak aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.

Okruhy témat:

1.základní teorie - barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020. Log data, lin data.

2.Gamma, EOTF, OETF, PQ, SDR, HDR

3.Color LUT, 2D, 3D . Vytvoření a modifikace LUT, software pro praci s LUT - Lattice, Photoshop CC, Davinci Resolve

4.barevný prostor ACES a jeho aplikace, IDT, LMT, RRT, ODT. Základní ACES workflow

5.Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery

6.On-set - detailnější pohled – monitoring, color look v kameře, live grade, LUT box

7.ASC CDL, Arri Color Tool – nástroj pro on-set look, import a export LUT a ASC CDL

8.Digital Dailies - detailnější pohled – připrava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih

9.Grading – volba pracovního barevného prostoru, color management, použití LUT a ASC CDL

  1. Delivery- příprava výstupních médií, internet TV, digitální kino, základy DCP masteringu, data a video levels.

11.praktické cvičení – on-set - nastavení kamery ( např. ARRI Alexa a look files), kamerové testy, monitoring - nastavení on-set monitoru, LUT box, live grade ( navštěva Rental)

12.praktické cvičení - grading, conforming, použití LUT, volba pracovního barevného prostoru, export, import dat. (případně návštěva color gradingu v profesionálním studiu, setkání s koloristou)

Doporučená nebo povinná literatura

software věnující se problematice

Hodnoticí metody a kritéria

aktivní účast

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
HŘEBAČKA M.
10:40–12:15
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 10:40–12:15 Martin HŘEBAČKA Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů