Modul - Vizuální styl v nezávislém filmu

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304MVSNF zápočet 1 30 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava anglicky, česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

Analýza vybraných jednotlivých děl současné nezávislé světové filmové tvorby, přičemž „nezávislou filmovou tvorbu“ chápeme v nejširším slova smyslu, obecně jako celek nízkorozpočtové filmové produkce audiovizuálních děl. Přihlížíme i k ostatním renomovaným dílům a momentální obecné představě o tom, co je to nezávislý film.

Úvodní hodiny semestru: seznámení se s termínem nezávislý film, obecnými kódy vícezdrojové nízkonákladové filmové produkce a principy vizuálního stylu, z těchto podmínek vycházející. Určení výběru jednotlivých děl, jimiž se budeme zabývat v průběhu kurzu, přičemž každý účastník kurzu vybírá jedno takové dílo.

Hodiny v průběhu semestru: účastníci se s jednotlivými díly seznamují navzájem průběžně, v rámci kurzu pak probíhá vlastní analýza vizuálního stylu s ambicí k aplikacím poznatků při vytváření vlastního vizuálního stylu.

Závěrečné hodiny semestru: vytvoření výstupu kurzu, který může mít 2 podoby:

1)Převedení analýzy filmu do textové podoby

2)Audiokomentář analyzovaného filmu

Výsledky učení

Přehled o dění v současné světové nezávislé kimenatografii. Budování vizuálního stlyu. Osvojení si formátu kameramanské explikace.

Předpoklady a další požadavky

Obecná znalost aktuální filmové produkce hollywoodských a svod studií a kinematografie financované z veřejných zdrojů evropských institucí, ať už radikální nebo středního proudu.

Literatura

Katalogy filmových festivalů – poslední ročníky (Festival de Cannes, La quinzaine des réalisateurs Cannes, La semaine de la Crtitique Cannes, Festival del film Loracno, Viennale Vienna International Film Festival)

Filmové časopisy – Cahiers du Cinéma, Sight and Sound, Film Comment

Odborné publikace – David Cronenberg, Jindřich Chalupecký (Obhajoba umění, Na hranicích umění, Expresionisté), Jan Lopatka (Předpoklady tvorby, Posudky)

Referenční beletrie – Joseph Conrad (Heart of Darkness), Bryan S. Johnson (Christie Marly´s Own Double Entry), John Kennedy Toole (A Confederacy of Dunces), Franz Kafka (Das Schloss), Jaroslav Hašek, Radko Pytlík (Velitelem města Bugulmy)

Hodnoticí metody a kritéria

100% účast

Výstupy kurzu mohou mít 2 podoby:

1)Převedení analýzy filmu do textové podoby

2)Audiokomentář analyzovaného filmu

Poznámka

----

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů