Vizuální efekty ve filmu a televizi 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304VEF2 zkouška 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Antonín WEISER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Antonín WEISER

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

Předmět navazuje na přednášky VFX I. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače se základními VFX technikami ve filmovém a televizním průmyslu. Přípravou projektu s VFX scénami a se základy workflow v produkci a postprodukci. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP a v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem pedagoga. Výuka probíhá formou prezentace a projekcí ukázek ke všem probíraným VFX technikám.

VFX II.

  1. VÝROBA FILMOVÉHO PROJEKTU S TRIKOVÝMI ZÁBĚRY

1.SCÉNÁŘ

2.TECHNICKÝ SCÉNÁŘ

3.VÝTVARNÉ NÁVRHY, PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA, KONCEPTY

4.STORYBOARD

5.CG STORYBOARD – S PLÁNEM POHYBU KAMER

6.KAMEROVÉ SCHÉMA – TOP ELEVATION – SHOOTING PLANY

7.TECHNOLOGICKÉ ROZBORY,

8.ZAČÁTEK MODELOVÁNÍ PRO POST-PRODUKCI (TAKÉ VYUŽITELNÉ V PREVIZU)

9.CG ANIMATIC – PREVIZ

  1. CG PRE-LIGHT

A)ROBOTIKA

B)SPECIÁLNÍ MAKE-UP-Y

C)RIGOVÁNÍ REKVIZIT

  1. VÝROBA KULIS, REKVIZIT A KOSTÝMŮ
  2. TECHNOLOGICKÉ ZKOUŠKY,
  3. PYROTECHNICKÉ ZKOUŠKY

A)EXPLOZE

B)DESTRUKCE

C)REFERENČNÍ EFEKTOVÉ ZKOUŠKY A ZÁBĚRY

  1. VÝBĚR KAMEROVÉ TECHNOLOGIE

A)VOLBA OBJEKTIVŮ

B)VÝBĚR A TESTY KAMER

C)OBRAZOVÉ A EXPOZIČNÍ TESTY

D)VOLBA ZÁZNAMU A ULOŽISTĚ

E)KOMUNIKACE S PROVÁDĚJÍCÍ VFX A ON-LINE POSTPRODUKCÍ

F)VOLBA KAMEROVÉHO VYBAVENÍ

G)POHYBOVÁ TECHNIKA PRO KAMERU: JÍZDA, RAMENO, JEŘÁB, DRON

  1. VÝBĚR OSVĚTLOVACÍ TECHNIKY
  2. PLÁNOVÁNÍ PRAKTICKÝCH EFEKTŮ
  3. ROZPOČTY,
  4. ORGANIZACE VÝROBY,
  5. PIPELINE
  6. ON-SET SUPERVIZOR,
  7. ZÁZNAM - NATÁČENÍ,
  8. PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE
  9. ŘÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY.
  10. NÁSTROJE V PRE-PRODUKCI

1.SHOOTING PLÁN – KAMEROVÉ SCHÉMA – TOP ELEVATION

2.CG PREVIZ + UNREAL ENGINE

A)ANIMATIC

B)PRE-LIGHTING

2.NÁSTROJE

A)BLENDER

B)UNREAL ENGINE

  1. PRÁCE VFX SUPERVIZORA

1.PŘÍPRAVA DAT PRO NATÁČENÍ – PRODUKCI

1.ZÁBĚRY Z PREVIZ

2.PRELIGHT & SHOOTING PLANY

3.KONCEPTY – CONCEPT ART

4.MOTION CAPTURE

5.LIDAR SCANNING

6.UNREAL ENGINE

2.PRÁCE NA „PLACE“

1.MOTION CAPTURE

2.PŘÍPRAVA PRO PROJEKCE DENNÍCH PRACÍ - DAYLIES

3.ON SET GRADING

4.METADATA

3.PŘEVOD PRIMÁRNÍCH OBRAZOVÝCH DAT Z PRODUKCE

1.METADATA

2.PRO NLE STŘIH

3.PRO DI PREGRADE – MATCH GRADING

4.PRO CG VÝROBU

4.LUT - GENEROVÁNÍ ZOBRAZOVACÍCH PROFILŮ

1.PRO PRODUKCI

2.PRO MONITOROVACÍ ZAŘÍZENÍ

  1. NATÁČENÍ – PRODUKCE

1.SUPERVIZE KLÍČOVACÍCH TECHNIK

BARVY KLÍČOVACÍCH PLOCH

A)ZELENÁ

B)MODRÁ

C)ČERVENÁ

D)ČERNÁ

E)BÍLÁ

2.TYPY PLOCH

A)CYKLORAMA

B)BACKDROP

3.EXPONOMETRIE PLOCH

4.TRACKOVACÍ ZNAČKY

A)KAMEROVÝ TRACKING

B)OBJEKTOVÝ TRACKING

5.HDRI DATA

A.SBĚR HDRI DAT

B.SBĚR REFERENČNÍCH DAT

C.PHOTOGRAMETRY

D.LIDAR SCANNING

6.REFERENČNÍ DATA

A)PHOTOGRAMETRY

B)BETH CHART, GRAY, WHITE – PRO COLOUR GRADING

7.LIDAR SCANNING

8.OSVĚTLOVACÍ TECHNOLOGIE

A)ROBOTICKY OVLÁDANÁ SVĚTLA

B)LED PANELY

C)LED - PLOCHY

10.POST-PRODUKCE

1.NLE STŘIH – AVID, PREMIÉRA ,FINAL CUT,

2.CG VÝROBA

1.R&D – VÝZKUM A VÝVOJ

A)VÝROBA NÁSTROJŮ PRO PIPELINE – ORGANIZOVÁNÍ DAT V PROJEKTU

B)NÁSTROJE PRO 3D

C)NÁSTROJE PRO 2D

2.TRACKING – SLEDOVÁNÍ

A)CAMERA TRACKING

B)PLANAR TRACKING

C)OBJECT TRACKING

D)MOTION TRACKING

E)MOTION CAPTURE

3.3D

A)LAYOUT

B)MODELING

C)TEXTURING

D)RIGGING/SETUP

E)ANIMATION

F)VFX

G)LIGHTING

H)RENDERING

4.2D

A)ROTO & PAINT – RETUŠOVÁNÍ A ROTOSCOPING

B)KOMPOSITING

  1. DI – COLOUR CORRECTION
  2. SPECIÁLNÍ METODY NATÁČENÍ

1.HIGH-SPEED / SLOW-MOTION

A.DATOVÉ TOKY

B.LIGHT FLICKERING KOMPENZOVÁNÍ

2.TIME-LAPSE

C.DATOVÉ TOKY

D.EXPOSICNÍ DIFFERENCE

3.TILT-SHIFT

4.MACRO & MICROSCOPIC CINEMATOGRAPHY

5.STOP-MOTION ANIMATION

  1. MOTION TRACKING

1.PRINCIP A VYUŽITÍ

2.SOUČASNÉ POSTUPY

A.CAMERA TRACKING

B.PLANAR TRACKING

C.OBJECT TRACKING

D.MOTION TRACKING

E.MOTION CAPTURE

Výsledky učení

Cíl předmětu:

Absolvent přednášek by měl rozumět v základních principech jak připravit a s kým dokončit projekt s VFX scénami.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Richard Rickitt - The History and Technique Special effects: Bilboard Books 2007, 384 pages

Jon Gress - Digital visual effects & compositing: New Riders Pub 2015, 530 pages, ISBN: 0321984382

Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Routledge; 1st edition 2001, 333 pages

Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Focal Press; 2nd edition 2006, 472 pages, ISBN-10 : 024080760X

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a semináři. Zkouška probíhá individuálně, formou pohovoru, otázky z tématu a vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.

Poznámka

-

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
WEISER A.
14:00–15:35
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 14:00–15:35 Antonín WEISER Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů