Vizuální efekty ve filmu a televizi 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VEF2 | zkouška | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra kamery
Obsah
Předmět navazuje na přednášky VFX I. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače se základními VFX technikami ve filmovém a televizním průmyslu. Přípravou projektu s VFX scénami a se základy workflow v produkci a postprodukci. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP a v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem pedagoga. Výuka probíhá formou prezentace a projekcí ukázek ke všem probíraným VFX technikám.
VFX II.
- VÝROBA FILMOVÉHO PROJEKTU S TRIKOVÝMI ZÁBĚRY
1.SCÉNÁŘ
2.TECHNICKÝ SCÉNÁŘ
3.VÝTVARNÉ NÁVRHY, PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA, KONCEPTY
4.STORYBOARD
5.CG STORYBOARD – S PLÁNEM POHYBU KAMER
6.KAMEROVÉ SCHÉMA – TOP ELEVATION – SHOOTING PLANY
7.TECHNOLOGICKÉ ROZBORY,
8.ZAČÁTEK MODELOVÁNÍ PRO POST-PRODUKCI (TAKÉ VYUŽITELNÉ V PREVIZU)
9.CG ANIMATIC – PREVIZ
- CG PRE-LIGHT
A)ROBOTIKA
B)SPECIÁLNÍ MAKE-UP-Y
C)RIGOVÁNÍ REKVIZIT
- VÝROBA KULIS, REKVIZIT A KOSTÝMŮ
- TECHNOLOGICKÉ ZKOUŠKY,
- PYROTECHNICKÉ ZKOUŠKY
A)EXPLOZE
B)DESTRUKCE
C)REFERENČNÍ EFEKTOVÉ ZKOUŠKY A ZÁBĚRY
- VÝBĚR KAMEROVÉ TECHNOLOGIE
A)VOLBA OBJEKTIVŮ
B)VÝBĚR A TESTY KAMER
C)OBRAZOVÉ A EXPOZIČNÍ TESTY
D)VOLBA ZÁZNAMU A ULOŽISTĚ
E)KOMUNIKACE S PROVÁDĚJÍCÍ VFX A ON-LINE POSTPRODUKCÍ
F)VOLBA KAMEROVÉHO VYBAVENÍ
G)POHYBOVÁ TECHNIKA PRO KAMERU: JÍZDA, RAMENO, JEŘÁB, DRON
- VÝBĚR OSVĚTLOVACÍ TECHNIKY
- PLÁNOVÁNÍ PRAKTICKÝCH EFEKTŮ
- ROZPOČTY,
- ORGANIZACE VÝROBY,
- PIPELINE
- ON-SET SUPERVIZOR,
- ZÁZNAM - NATÁČENÍ,
- PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE
- ŘÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY.
- NÁSTROJE V PRE-PRODUKCI
1.SHOOTING PLÁN – KAMEROVÉ SCHÉMA – TOP ELEVATION
2.CG PREVIZ + UNREAL ENGINE
A)ANIMATIC
B)PRE-LIGHTING
2.NÁSTROJE
A)BLENDER
B)UNREAL ENGINE
- PRÁCE VFX SUPERVIZORA
1.PŘÍPRAVA DAT PRO NATÁČENÍ – PRODUKCI
1.ZÁBĚRY Z PREVIZ
2.PRELIGHT & SHOOTING PLANY
3.KONCEPTY – CONCEPT ART
4.MOTION CAPTURE
5.LIDAR SCANNING
6.UNREAL ENGINE
2.PRÁCE NA „PLACE“
1.MOTION CAPTURE
2.PŘÍPRAVA PRO PROJEKCE DENNÍCH PRACÍ - DAYLIES
3.ON SET GRADING
4.METADATA
3.PŘEVOD PRIMÁRNÍCH OBRAZOVÝCH DAT Z PRODUKCE
1.METADATA
2.PRO NLE STŘIH
3.PRO DI PREGRADE – MATCH GRADING
4.PRO CG VÝROBU
4.LUT - GENEROVÁNÍ ZOBRAZOVACÍCH PROFILŮ
1.PRO PRODUKCI
2.PRO MONITOROVACÍ ZAŘÍZENÍ
- NATÁČENÍ – PRODUKCE
1.SUPERVIZE KLÍČOVACÍCH TECHNIK
BARVY KLÍČOVACÍCH PLOCH
A)ZELENÁ
B)MODRÁ
C)ČERVENÁ
D)ČERNÁ
E)BÍLÁ
2.TYPY PLOCH
A)CYKLORAMA
B)BACKDROP
3.EXPONOMETRIE PLOCH
4.TRACKOVACÍ ZNAČKY
A)KAMEROVÝ TRACKING
B)OBJEKTOVÝ TRACKING
5.HDRI DATA
A.SBĚR HDRI DAT
B.SBĚR REFERENČNÍCH DAT
C.PHOTOGRAMETRY
D.LIDAR SCANNING
6.REFERENČNÍ DATA
A)PHOTOGRAMETRY
B)BETH CHART, GRAY, WHITE – PRO COLOUR GRADING
7.LIDAR SCANNING
8.OSVĚTLOVACÍ TECHNOLOGIE
A)ROBOTICKY OVLÁDANÁ SVĚTLA
B)LED PANELY
C)LED - PLOCHY
10.POST-PRODUKCE
1.NLE STŘIH – AVID, PREMIÉRA ,FINAL CUT,
2.CG VÝROBA
1.R&D – VÝZKUM A VÝVOJ
A)VÝROBA NÁSTROJŮ PRO PIPELINE – ORGANIZOVÁNÍ DAT V PROJEKTU
B)NÁSTROJE PRO 3D
C)NÁSTROJE PRO 2D
2.TRACKING – SLEDOVÁNÍ
A)CAMERA TRACKING
B)PLANAR TRACKING
C)OBJECT TRACKING
D)MOTION TRACKING
E)MOTION CAPTURE
3.3D
A)LAYOUT
B)MODELING
C)TEXTURING
D)RIGGING/SETUP
E)ANIMATION
F)VFX
G)LIGHTING
H)RENDERING
4.2D
A)ROTO & PAINT – RETUŠOVÁNÍ A ROTOSCOPING
B)KOMPOSITING
- DI – COLOUR CORRECTION
- SPECIÁLNÍ METODY NATÁČENÍ
1.HIGH-SPEED / SLOW-MOTION
A.DATOVÉ TOKY
B.LIGHT FLICKERING KOMPENZOVÁNÍ
2.TIME-LAPSE
C.DATOVÉ TOKY
D.EXPOSICNÍ DIFFERENCE
3.TILT-SHIFT
4.MACRO & MICROSCOPIC CINEMATOGRAPHY
5.STOP-MOTION ANIMATION
- MOTION TRACKING
1.PRINCIP A VYUŽITÍ
2.SOUČASNÉ POSTUPY
A.CAMERA TRACKING
B.PLANAR TRACKING
C.OBJECT TRACKING
D.MOTION TRACKING
E.MOTION CAPTURE
Výsledky učení
Cíl předmětu:
Absolvent přednášek by měl rozumět v základních principech jak připravit a s kým dokončit projekt s VFX scénami.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Richard Rickitt - The History and Technique Special effects: Bilboard Books 2007, 384 pages
Jon Gress - Digital visual effects & compositing: New Riders Pub 2015, 530 pages, ISBN: 0321984382
Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Routledge; 1st edition 2001, 333 pages
Steve Wright - Digital Compositing for Film and Video: Focal Press; 2nd edition 2006, 472 pages, ISBN-10 : 024080760X
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a semináři. Zkouška probíhá individuálně, formou pohovoru, otázky z tématu a vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Poznámka
-
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 14:00–15:35 | Antonín WEISER | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář_2021 (Povinné předměty)