Vizuální efekty ve filmu a televizi 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304VIE3 zkouška 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Antonín WEISER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Antonín WEISER

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

DIGITÁLNÍ EFEKTY 3D.

  1. VÝROBA 3D MODELU.

1.MODELACE,- POLYGONÁLNÍ MODELACE,SCULPTING, SCANOVÁNÍ,LIDAR

2.PAINTING - TEXTUROVÁNÍ

3.PHOTOGRAMMETRIE

4.RIGOVÁNÍ,RIGGING

5.ANIMACE-POSTAVY,OBLIČEJE,OBJEKTUŮ,KAMERY

6.MOTION CAPTURE,

7.ZADÁNÍ POHYBU,

8.POVRCHU,

9.KOMBINACE VLOŽENÉHO MODELU DO REÁLNÉ SCÉNY,

10.POUŽITÉ NÁSTROJE.

2.VÝROBA 3D SCÉNY.

1.MODELACE, PROCEDURÁLNÍ MODELACE,SCANOVÁNÍ,LUDAR

2.PAINTING – TEXTUROVÁNÍ

3.LIDAR SCANNING

4.UNREAL ENGINE

5.POHYB KAMERY,

6.OBJEKTIVY,

7.OSVĚTLOVÁNÍ,

8.VYUŽITÍ REFLEXŮ, FYZIKÁLNÍCH VLASTNOSTÍ

9.KOMBINACE REÁLNÝCH ZÁBĚRŮ VLOŽENÝCH DO 3D SCÉN

3.VÝROBA 3D EFEKTŮ.

MODELACE,

ČÁSTICE, PARTICLE

1.ZDROJ VZNIKU,

2.RYCHLOST POHYBU,

3.GRAVITACE,

4.SILOVÉ POLE,

5.KOLIZE,

6.DÉLKA ŽIVOTA ČÁSTIC,

7.ZMĚNA JASU,

8.ZMĚNA BARVY,

VÝSTUPY

AVLASY, CHLUPY, TRÁVY, PEŘÍ

BOHŇOSTROJ

CJISKRY

DPRACH

ESNÍH,DÉŠŤ

TEKUTINOVÉ SIMULACE , FLUID EFFECS

A. LAVINA,

B. LÁVA,

C. MRAKY,

D. VODA,

E. MED,

F. EMULZE

NAIAD, REAL FLOW - VODNÍ EFEKTY

PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI

A. HUSTOTA

B. ROZMER MEDIA

C. ČAS

D. VISKOZITA

OHŇOVÉ & KOUŘOVÉ SIMULACE - FIRE & SMOKE

TKANINOVÉ SIMULACE - CLOTH

INTERAKCE TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY SIMULACE

CROWD SIMULATIONS

4.LIGHTING

A.ENVIRONMENT LIGHTING - HDRI

B.POINT LIGHT

C.SPOT LIGHT

D.AREA LIGHT

E.DIRECTIONAL LIGHT

F.SUN

G.GEOMETRY EMITERS

5.SHADING

A.ZÁKLADNÍ MATERIÁLY - SHADING ALGORITMY

1.LAMBERT

2.PHONG

3.SPECULAR

4.REFRACTION

5.ANISOTROPIC

6.EMITION

B.VOLUMETRIKA

9.RENDERING

1.SCANLINE RENDERING

2.RAY CASTING

3.RAY TRACING

4.RADIOSITY

5.ANTI-ALIASING

6.MOTION BLUR

7.RENDER LAYER

8.RENDER PASS

10.DIGITÁLNÍ KOMPOZICE. S 3D KAMEROU

SOUČASNÉ MOŽNOSTI

3D TRACKING,

TVORBA A REŽIE 3D DAVOVÝCH SCÉN.

  1. TÝM PRO TRIKOVÉ PROJEKTY.

SOUČASNÉ PROFESE A JEJICH PRÁCE

12.OPAKOVÁNÍ - PŘÍPRAVA TRIKOVÉHO PROJEKTU.

1.PLÁNOVÁNÍ,

2.ROZBORY,

3.VÝTVARNÉ NÁVRHY, PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA

4.TECHOLOGICKÉ ZKOUŠKY,

5.ROZPOČTY,

6.ORGANIZACE VÝROBY,

7.PIPELINE

8.ON-SET SUPERVIZOR,

9.ZÁZNAM NATÁČENÍ,

10.PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE

11.ŘÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY

  1. ANIMACE

1.2-D ANIMACE

2.ANIMACE SPECIÁLNÍCH EFFEKTŮ

3.ROTOSKOPIE – ROTOSCOPING

4.SLIT – SCAN

5.2-D POČÍTAČOVÁ ANIMACE

6.3-D POČÍTAČOVÁ ANIMACE

7.MOTION BLUR

8.DIGITÁLNÍ SOCHAŘSTVÍ DIGITAL SCULPTING

9.CHARACTER RIGGING

10.DIGITAL SKIN

11.CHARACTER PAINTING

12.ANIMATING DIGITAL CHARACTERS - ANIMACE DIGITÁLNÍCH POSTAV

13.ZACHYCOVÁNÍ POHYBU - PERFORMANCE CAPTURE , MOTION CAPTURE

14.ANIMACE TVÁŘE - FACIAL ANIMATION

15.ANIMACE DAVŮ – CROWDS

16.ANIMACE TKANINY – CLOTH

17.PROCEDURÁLNÍ ANIMACE - PROCEDURAL ANIMATION

18.ČÁSTICOVÉ SYSTÉMY - PARTICLE SYSTEMS

19.DYNAMIKA TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY DYNAMICS

20.VODA – WATER

21.KOŽEŠINY A PEŘÍ - FUR AND FEATHERS

22.PRE VIZUALIZATION

23.DIGITAL LIGHTING

24.HIGH DYNAMIC RANGE IMAGES

25.THE VIRTUAL CAMERA

26.MATCH MOVING

27.VIZUALIZACE KRAJINY

28.RENDERING – REDERING

LIGHT,RAY TRACING,RADIOSITY,PHOTON MAPPING,ANTI-ALIASING,MOTION BLUR, OTHER RENDERING TASK

Výsledky učení

-

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

-

Hodnoticí metody a kritéria

-

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
WEISER A.
12:20–13:55
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 12:20–13:55 Antonín WEISER Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů