Alternativní distribuce
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305ADI | zkouška | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Metoda výuky
Přednášky pozvaných expertů. Prezentace, konzultace a následná reflexe domácí přípravy zadaných úkolů. Případové studie studenti vypracují na konkrétních skutečných filmech připravených do distribuce.
Tematická osnova
1.Terminologie a přehled modelů alternativní distribuce, současná situace audiovizuální distribuce ve světě a na domácím trhu
2.Alternativní distribuce dokumentárních filmů, případová studie DAFILMS
3.Day and date releases a site specific – příklady tohoto typu distribuce, vyhodnocení úspěšnosti, legislativa
4.VOD platformy – terminologie, modely, přehled, situace na trhu
5.Marketingové strategie u alternativních distribučních modelů
6.Na konkrétních filmech si studenti v rámci semináře sami zkusí vytvořit alternativní distribuční model
7.Vyhodnocení úspěchu distribučních modelů
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou a fungováním různých způsobů a modelů současné alternativní audiovizuální distribuce.
Výsledky učení
-Student se seznámí s podobou současných distribučních metod a kanálů distribuce mimo hlavní proud klasické kinodistribuce
-Student získává orientaci v prostředí, ve kterém vznikají strategie distribuce současné lokální a také evropské kinematografie
-Student si osvojuje v rámci společných rozborů jednotlivých strategií přemýšlení nad dominantními prvky a specifiky současné distribuce audiovizuálních projektů
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
PARKS, Stacey. The Insider's Guide to Independent Film Distribution. Focal Press, 2007. ISBN 978-0240817552.
ULIN, Jeff. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV, and Video Content: American Film Market Presents Series. Focal Press, 2010. ISBN 978-0240812007.
REISS, Jon. Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution and Marketing for the Digital Era. Hybrid Cinema, 2009. ISBN 978-0982576205.
Hodnoticí metody a kritéria
Studijní výsledky jsou ověřovány písemně, splnění předmětu je podmíněno 75% docházkou a domácí praktickou prací.
Poznámka
---
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)