Audiovizuální producentství 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305AVPR1 | zápočet | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Osnova
1)přehled poznatků získaných během BSP/předchozího studia
2)přehled projektů v NMSP a témat diplomových prací v souvislosti s předmětem Audiovizuální producentství 1
3)současný stav audiovizuálního průmyslu a tvorby v ČR
4)současný stav audiovizuálního průmyslu a tvorby v Evropě (zejména v EU) a ve světě
5)konsekvence nových (legislativních i faktických) okolností na činnost producenta
6)mediální konvergence a její dopady na tvorbu (producenta)
7)dtto se zaměřením na technologickou konvergenci v oblasti audiovize
8)nové typy distribuce, dopady na producenta
9)průběh a příprava koprodukčních aktivit a projektů v aktuálním prostředí
10)postavení absolventa NMSP v jiných manažerských pozicích v audiovizuální industrii
11)producent a společenská odpovědnost
12)opakování témat a příprava na předmět Audiovizuální producentství 2
Výsledky učení
Cílem a smyslem tohoto předmětu je hlubší orientace v prostředí audiovizuální tvorby/industrie v Evropě, dalších důležitých světových centrech audiovizuálních a zábavních průmyslů (USA a jiné) a zejména v České republice (televizní a on-line distribuce, produkce vysílatelů a pro vysílatele včetně internetových platforem).
Student získá přehled o propojení klasické kinematografie a umělecké tvorby do systému vzniklém důslednou mediální a technologickou konvergencí.
Z toho vyplývá i nutný informační vstup studenta do všech nových technologií s dopadem na audiovizuální výrobu/tvorbu a to od vývoje, přes vlastní realizaci (natáčení) až po postprodukci (obsahující zásadní možnosti zásahů a úprav audiovizuálního díla).
Pro všechny uvedené záměry jsou nevyhnutelné sondy do historie audiovizuální tvorby/výroby, dříve zjednodušeně pokrývané termíny filmová a televizní tvorba/výroba, aby student mohl celou problematiku nahlédnout v kontextu a vývojových souvislostech a dokázal předvídat.
Ze stejného důvodu proběhne aktivní inventura zákonného rámce ovlivňujícího audiovizuálního producenství v České republice a částečně v Evropě.
Student si zopakuje a inovuje znalosti o alternativách financování českého audiovizuálního díla, existujících podpor, obchodních modelů, výnosnosti a nákladovosti. Osvojí se posuzování možností, výhod a nevýhod koprodukcí (tuzemských, zahraničních, multi-koprodukcí).
Seznámí se s možnostmi institucionalizace producentství (firmy, společnosti, vysílatelé, uspořádání).
Seznámí se též s pozicí producenta jako manažera samostatného i v instituci včetně souvisejících dovednosti.
Student bude veden k pochopení manažerské etiky, jejích tři pilířů/subsystémů: morálky, erudice a schopnosti aplikace v praxi, v logickém propojení s audiovizuálním podnikáním.
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6.
MORAVEC, Václav. Audiovizuální média v České republice v éře konvergence. Praha, 2015. Disertační práce. FAMU.
Související česká legislativa (např. zák. č. 483/1991 Sb., zák. č. 231/2001 Sb., č. 496/2012 Sb., apod.).
Hodnoticí metody a kritéria
Písemná seminární práce v rozsahu 4 normostran a docházka 75%.
Poznámka
Předmět přechází do SZZ.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 11:30–13:05 | Ivo MATHÉ | Místnost pedagogů KP Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)