Marketing
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305MARKT | zkouška | 3 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Obor marketing je představen ne jako teoretická věda, ale spíše zkušenostní disciplína včetně využití příkladů a best practice. Důraz je kladen na zkušenosti. Přednášející, který se v praxi i teorii marketingu pohybuje již řadu let, ilustruje témata marketingu (viz osnova níže) příklady jak z audiovizuální praxe, tak z „klasického“ marketingu spotřebního zboží a služeb.
OSNOVA
- Co je marketing, v jakých podmínkách se dnes pohybujeme (oversupply a overcommunication versus udržitelná spotřeba; sociální sítě mimo online a online). Co jsou potřeby zákazníka (odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb).
- Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy, targeting. Cílové skupiny v audiovizi.
- Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata.
- Zboží – produkt – služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
- Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje.
- Hledání a využívání marketingových příležitostí: a/ tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje, b/ jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce, c/ zpětná vazba.
- Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli internetu.
- Marketingová komunikace a reklama, konkrétní příklady využití a oslovení cílových skupin.
- Základy public relations.
- Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi, filmové testy a pretesty.
- Současné změny a trendy, online nástroje, panely, sociální sítě, AI.
Výsledky učení
Absolvent předmětu chápe, co je marketingové uvažování, k čemu marketing slouží a jaké jsou základní postupy. Je schopen provést jednoduché aktivity a vyhledat si odborníka na ty složitější. Disponuje základní znalostí pojmů a pravidel v oblasti marketingu.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
KOTLER, Philip. Marketing 6,0 - Budoucnost ve znamení zážitků. Praha: Grada, 2025. ISBN 978-80-271-5321-3
KOTLER, Philip a KELLER Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2016
MOUDRÝ, MAREK: Marketing - základy marketingu, Computer Press 2018
KERRIGAN Finola. Film Marketing. Routlidge, 2017.
978-1-138-01335-3.
BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Edika, 2012. ISBN 978-80-266-0006-0.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, KOTLER, Philip. Marketing 6,0 - Budoucnost ve znamení zážitků. Praha: Grada, 2025. ISBN 978-80-271-5321-3
KOTLER, Philip a KELLER Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2016
MOUDRÝ, MAREK: Marketing - základy marketingu, Computer Press 2018
KERRIGAN Finola. Film Marketing. Routlidge, 2017.
978-1-138-01335-3.
BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Edika, 2012. ISBN 978-80-266-0006-0.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile aplications, blogs, news releases & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & sons, 2011. ISBN 978-1-118-02698-4.
Zásadně studentům nedoporučuji učit se pouze z YouTube, podcastů a podobných online zdrojů. Jsou vynikající pro pochopení konkrétních pojmů, ale nedávají ucelený pohled, který u zkoušky vyžaduji.
Webové stránky:https://www.filmdaily.tv/film-marketing
mobile aplications, blogs, news releases & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & sons, 2011. ISBN 978-1-118-02698-4.
Zásadně studentům nedoporučuji učit se pouze z YouTube, podcastů a podobných online zdrojů. Jsou vynikající pro pochopení konkrétních pojmů, ale nedávají ucelený pohled, který u zkoušky vyžaduji.
Webové stránky:https://www.filmdaily.tv/film-marketing
Hodnoticí metody a kritéria
Udělení zkoušky je podmíněno minimálně 75% účastí na přednáškách.
Studující jsou hodnoceni na základě zpracování závěrečného projektu (jednoduchý marketingový plán uvedení nového produktu) a ústní zkoušky z obsahu sylabu. Důraz během zkoušení není kladen na exaktní definice, ale na pochopení pojmů. Jejich návazností a schopnost jejich aplikace na realitu.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje