Marketing

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MARKT zkouška 3 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Obor marketing je představen ne jako teoretická věda, ale spíše zkušenostní disciplína včetně využití příkladů a best practice. Důraz je kladen na zkušenosti. Přednášející, který se v praxi i teorii marketingu pohybuje již řadu let, ilustruje témata marketingu (viz osnova níže) příklady jak z audiovizuální praxe, tak z „klasického“ marketingu spotřebního zboží a služeb.

OSNOVA

  1. Co je marketing, v jakých podmínkách se dnes pohybujeme (oversupply a overcommunication versus udržitelná spotřeba; sociální sítě mimo online a online). Co jsou potřeby zákazníka (odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb).
  2. Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy, targeting. Cílové skupiny v audiovizi.
  3. Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata.
  4. Zboží – produkt – služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
  5. Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje.
  6. Hledání a využívání marketingových příležitostí: a/ tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje, b/ jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce, c/ zpětná vazba.
  7. Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli internetu.
  8. Marketingová komunikace a reklama, konkrétní příklady využití a oslovení cílových skupin.
  9. Základy public relations.
  10. Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi, filmové testy a pretesty.
  11. Současné změny a trendy, online nástroje, panely, sociální sítě, AI.

Výsledky učení

Absolvent předmětu chápe, co je marketingové uvažování, k čemu marketing slouží a jaké jsou základní postupy. Je schopen provést jednoduché aktivity a vyhledat si odborníka na ty složitější. Disponuje základní znalostí pojmů a pravidel v oblasti marketingu.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

KOTLER, Philip. Marketing 6,0 - Budoucnost ve znamení zážitků. Praha: Grada, 2025. ISBN 978-80-271-5321-3

KOTLER, Philip a KELLER Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada

KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2016

MOUDRÝ, MAREK: Marketing - základy marketingu, Computer Press 2018

KERRIGAN Finola. Film Marketing. Routlidge, 2017.

978-1-138-01335-3.

BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.

FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Edika, 2012. ISBN 978-80-266-0006-0.

SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, KOTLER, Philip. Marketing 6,0 - Budoucnost ve znamení zážitků. Praha: Grada, 2025. ISBN 978-80-271-5321-3

KOTLER, Philip a KELLER Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada

KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2016

MOUDRÝ, MAREK: Marketing - základy marketingu, Computer Press 2018

KERRIGAN Finola. Film Marketing. Routlidge, 2017.

978-1-138-01335-3.

BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.

FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Edika, 2012. ISBN 978-80-266-0006-0.

SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile aplications, blogs, news releases & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & sons, 2011. ISBN 978-1-118-02698-4.

Zásadně studentům nedoporučuji učit se pouze z YouTube, podcastů a podobných online zdrojů. Jsou vynikající pro pochopení konkrétních pojmů, ale nedávají ucelený pohled, který u zkoušky vyžaduji.

Webové stránky:https://www.filmdaily.tv/film-marketing

mobile aplications, blogs, news releases & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & sons, 2011. ISBN 978-1-118-02698-4.

Zásadně studentům nedoporučuji učit se pouze z YouTube, podcastů a podobných online zdrojů. Jsou vynikající pro pochopení konkrétních pojmů, ale nedávají ucelený pohled, který u zkoušky vyžaduji.

Webové stránky:https://www.filmdaily.tv/film-marketing

Hodnoticí metody a kritéria

Udělení zkoušky je podmíněno minimálně 75% účastí na přednáškách.

Studující jsou hodnoceni na základě zpracování závěrečného projektu (jednoduchý marketingový plán uvedení nového produktu) a ústní zkoušky z obsahu sylabu. Důraz během zkoušení není kladen na exaktní definice, ale na pochopení pojmů. Jejich návazností a schopnost jejich aplikace na realitu.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů