Mediální management 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MM2 zkouška 3 14 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Štěpán WOLDE

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Navážeme na znalosti z Mediální management I., prostudujeme blíže jednotlivé typy médií jako konkrétní fungující podniky. Lidé, kteří zastávají významná místa v managementu českých médií, nás seznámí s jejich fungováním, S PŘÍSTUPEM K ŘÍZENÍ a aktuálními výzvami. poznáme i konkrétní příklady managementu dalších typů společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové

1.Úvod do předmětu, prohloubení pojmu „mediální management“, zopakování klíčových pojmů a poznatků předmětu mediální management 1, fungování kurzu, představení hostů

2.televize (NOVA/PRIMA/ČT): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.

3.rádio (Impuls/Media bohemia): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.

4.veřejnoprávní vysílatel (ČT/ČRo): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.

5.Tisk, online (Mafra): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, POZICE pozice producenta, spolupráce s externími producenty.

6.online (Seznam): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.

6.distributor (české radiokomunikace, canal+): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy

7.mediální agentura (knowlimits, omd, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy

8.výzkum (ato): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy

  1. nezávislý tv producent (frame100r, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy

Výsledky učení

Studenti získají přehled o způsobu řízení mediálních společností s důrazem na aktuální situaci na trzích a rozdíly mezi různými typy médií a společností. poznají reálné problémy managementu konkrétních mediálních podniků a dalších společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové. Zjistí, kde je prostor pro spolupráci klíčových mediálních domů s producenty av obsahu a s jakými očekáváními do něj silná média vstupují.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

Meadir.cz

mediaguru.cz

unievydavatelu.cz

spir.cz

radioprojekt.cz

ato.cz

Mediasetbox.cz/data/_text/000038/od-gutenberga-k-internetu.pdf

VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečný test prověřující znalosti z Mediální management I. a II.

Student si vybere jedno z probíraných témat, zpracuje ve formě prezentace, se kterou seznámí spolužáky.

Povinná docházka 65 %.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 334
Učebna KP 334 (FAMU)

(Lažanský palác)
WOLDE Š.
09:00–11:25
SUDÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 09:00–11:25 Štěpán WOLDE Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů