Mediální management 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MM2 | zkouška | 3 | 14 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Navážeme na znalosti z Mediální management I., prostudujeme blíže jednotlivé typy médií jako konkrétní fungující podniky. Lidé, kteří zastávají významná místa v managementu českých médií, nás seznámí s jejich fungováním, S PŘÍSTUPEM K ŘÍZENÍ a aktuálními výzvami. poznáme i konkrétní příklady managementu dalších typů společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové
1.Úvod do předmětu, prohloubení pojmu „mediální management“, zopakování klíčových pojmů a poznatků předmětu mediální management 1, fungování kurzu, představení hostů
2.televize (NOVA/PRIMA/ČT): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
3.rádio (Impuls/Media bohemia): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
4.veřejnoprávní vysílatel (ČT/ČRo): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
5.Tisk, online (Mafra): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, POZICE pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
6.online (Seznam): organizační struktura, procesy, obsahová strategie, distribuční strategie, marketingová strategie, obchodní strategie, ekonomika, aktuální výzvy, pozice producenta, spolupráce s externími producenty.
6.distributor (české radiokomunikace, canal+): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
7.mediální agentura (knowlimits, omd, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
8.výzkum (ato): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
- nezávislý tv producent (frame100r, …): základní charakteristika, pozice na mediálním trhu, struktura společnosti, služby, vztahy s médii, ekonomika, aktuální výzvy
Výsledky učení
Studenti získají přehled o způsobu řízení mediálních společností s důrazem na aktuální situaci na trzích a rozdíly mezi různými typy médií a společností. poznají reálné problémy managementu konkrétních mediálních podniků a dalších společností, které jsou pro fungování mediálního trhu klíčové. Zjistí, kde je prostor pro spolupráci klíčových mediálních domů s producenty av obsahu a s jakými očekáváními do něj silná média vstupují.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Meadir.cz
mediaguru.cz
unievydavatelu.cz
spir.cz
radioprojekt.cz
ato.cz
Mediasetbox.cz/data/_text/000038/od-gutenberga-k-internetu.pdf
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečný test prověřující znalosti z Mediální management I. a II.
Student si vybere jedno z probíraných témat, zpracuje ve formě prezentace, se kterou seznámí spolužáky.
Povinná docházka 65 %.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 09:00–11:25 | Štěpán WOLDE | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)