Mediální management 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MM2 ZK 3 14 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Kateřina FRIČOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Studenti získají historický přehled vývoje českých médií v evropském kontextu, s důrazem na dnešní možnosti, způsoby řízení – rozdíly mezi médii státními, veřejné služby, komerčními, komunitními

Vyzkouší si stavbu schématu komerční televize, finanční ohodnocení jednotlivých vysílacích oken

Forma studia

přednáška

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Navážeme na znalosti z Mediální management I., prostudujeme blíže jednotlivé typy médií, včetně jejich historického vývoje

1.Úvod do předmětu, vymezení jednotlivých mediatypů

2.Vznik knihtisku a jeho vliv na vzdělanost. Vznik prvních nepravidelných tiskovin, první inzeráty, první periodika, první bulváry

3.Od nejstaršího českého periodika – Pražské poštovské noviny 1719 – do konce WW2

4.Tisk od roku 1945 do 1989, změny vzniklé po listopadu 89, proměna vlastnických struktur.

5.Současnost – majitelé největších vydavatelství, jejich tituly, organizační struktury řízení

6.Vhodnost jednotlivých titulů pro spolupráci s producentem/ostatními médii

7.Historie rozhlasového vysílání – počátky v 19. století, pravidelná vysílání v ČR a Evropě – 20. leta 20. století.

8.Současnost rozhlasového trhu, způsob řízení v rádiích

9.Hudební formáty – od CHR přes AC k Oldies. Práce hudebního dramaturga.

10.Nová média, zpravodajské weby, VoD. Vývoj zpoplatňování obsahu, možnosti a budoucnost.

11.Vznik privátních TV v Evropě, v ČR

12.Tvorba TV schématu, rozdíly mezi veřejnou službou a privátem. Pro úspěch komerční TV – důležitost horizontálního schématu, přesného dodržování. Pestrost = zakázané slovo ....

Doporučená nebo povinná literatura

Meadir.cz

mediaguru.cz

unievydavatelu.cz

spir.cz

radioprojekt.cz

ato.cz

Mediasetbox.cz/data/_text/000038/od-gutenberga-k-internetu.pdf

VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečný test prověřující znalosti z Mediální management I. a II.

Student si vybere jedno z probíraných témat, zpracuje ve formě prezentace, se kterou seznámí spolužáky.

Povinná docházka 75 %.

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 334
Učebna KP 334 (FAMU)

(Lažanský palác)
FRIČOVÁ K.
09:50–13:05
LICHÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 09:50–13:05 Kateřina FRIČOVÁ Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů