Public Relations

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305PRE zkouška 2 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

STRUKTURA PŘEDMĚTU

Předmět je rozdělen do dvou částí. V prvním období semestru je prezentována teoretická část, v druhé části jsou zváni hosté z oblasti filmu, médií, divadla výtvarného umění a literatury, kteří studentům prezentují praktickou stránku mediálních kampaní své osobnosti a svých projektů. Následuje beseda, případně workshop k danému tématu. Jedná se o významné a výrazné osobnosti české kulturní scény. Osobnosti jsou voleny tak, aby se nekryly s osobnostmi přednášejícími na FAMU.

PR PROSTŘEDKY

-návrh při plánování distribuční kampaně

-příprava a rozesílání tiskových zpráv, fotografií a pozvánek

-koordinace setkání s novináři

-press trip – vytipování a pozvání novinářů

-koordinace soutěží a tiskových výstupů v médiích

-mediální partnerství

-individuální schůzky s novináři, domlouvání exkluzivních materiálů, rozhovorů apod.

-monitoring médií

-sociální sítě (využití fotografií s tématem festivalu či filmu na instagramu, IGTV atd.)

-youtube kanál (distribuce videí novinářům, videa k dispozici pro sociální sítě)

-pozvání blogerů a youtuberů, možnost zapojení blogerů do festivalových a filmových aktivit – workshopy, filmové laboratoře, projekce, soutěže o vstupenky, zákulisní informace...

-rozhovory s herci a tvůrci filmů

-vip servis (oslovování, informování a využívání celebrit a umělců za účelem zviditelnění filmu či festivalu, propojení/pozvání vybraných celebrit, zajištění účasti VIP, zajištění a koordinace rozhovorů VIP osobností)

Výsledky učení

Cílem předmětu je seznámit studenty s procesem a způsoby mediální kampaně a klíčovými prostředky tohoto mechanismu.

Předpoklady a další požadavky

---

Literatura

Vzorový mediaplán (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.

Vzorové tiskové zprávy (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.

Každý týden jsou pedagogem vybírány a doporučovány: nové klíčové seriály (Netflix, HBO), výstavy, novinky v oblasti světové i české literatury a divadelní premiéry.

Studentům je též zajištěn volný přístup na akce pořádané agenturou 2media.cz (filmové festivaly).

Studentům je doporučována publicistická tvorba konkrétních filmových profesionálů z prostředí médií.

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečná individuální konzultace o způsobu a využití mediálních kampaní v oblasti celovečerních filmů, filmových festivalů a hereckých osobností. Požadovaná docházka min. 70 %.

Poznámka

---

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů