Podnikání v komerčních médiích
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305PVKM | zkouška | 3 | 14 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Principy podnikání v oblasti tisku, rozhlasu, televizi, internetu
OSNOVA
1.Současný reklamní trh. Ceník x skutečná cena
2.Jiné možnosti financování
3.Příklady úspěšných tv projektů
4.Jakým způsobem se bude rozvíjet terestrická televize?
5.Lineární vysílání x sám sobě programovým ředitelem
6.Tematické stanice, okruhy Novy a Primy. Zahraniční mutace tematických stanic.
7.Situační analýza. Který žánr a cílová skupina chybí na trhu?
8.Rozbor možností podle cílových skupin, jejich síla
9.Business plán – osnova
10.Potřebné analýzy pro sestavení BP – SWOT, Porter, SLEPT, Logframe...
11.Základní programový koncept, na základě předešlých analýz, na základě vybrané cílové skupiny
12.Sestavení týdenního plánu, ustanovení procent pořadů vlastních a akvizice. Práce s rotací pořadů
13.Potřebné prostory. Zaměstnanci, svobodná povolání, OSVČ. Technické zabezpečení. Distribuce signálu
14.Žádost o licenci. Programová specifikace, dohoda s majitelem multiplexu a další náležitosti
Výsledky učení
Na konci semestru jsou studenti schopni sestavit kompletní Business plán.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
CZECHINVEST. Jak napsat podnikatelský plán, aneb, Kudy vede cesta k úspěchu. Praha: CzechInvest, 2005
KEŘKOVSKÝ, Miloslav; VYKYPĚL, Oldřich. Strategické řízení: teorie pro praxi. Vyd. 2. Praha: C. H. Beck, 2006
JELEN, Václav. Média jako subjekt tržního prostředí, Praha 207, diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd. Vedoucí práce Barbora Kopplová
NOVÁK, Petr. Komerční média a jejich regulace v ČR, Brno 2007, diplomová práce, Masarykova univerzita, Právnická fakulta, vedoucí práce Jiří Kroupa
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti ve skupinkách cca 3–4 vypracují Business plán nové terestrické televize (cca 35 stran) a představí jej formou prezentace. Povinná docházka 75 %.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)